21.03.2003

Nowe bary Mr Hamburger

O 5 – 10 nowych barów ma się powiększyć w tym roku sieć Mr.Hamburger.

- Wciąż koncentrujemy się na Śląsku, gdzie jest siedziba naszej firmy i gdzie są ulokowane wszystkie placówki działające pod szyldem MrHamburger - powiedział Nowościom Gospodarczym Marek Papierniak, współwłaściciel sieci.

- Zamierzamy rozwijać się głównie drogą franchisingu - dodał. Sieć barów gastronomicznych Mr.Hamburger powstała w 1990 roku. Działa na Śląsku. Obecnie liczy 14 barów własnych, 20 placówek działających na podstawie umowy franczyzowej oraz kilka barów działających na podstawie licencji.

- Zdecydowaliśmy się umożliwić naszym partnerom przystąpienie do sieci na podstawie umowy licencyjnej, ponieważ jest to zdecydowanie tańsze - dodał Marek Papierniak. Kosztuje to około 3 – 5 tysięcy zł (koszty wizualizacji – dotyczy tylko tych podmiotów, które już prowadzą lokale). Przystąpienie do sieci na zasadach franchisingu jest droższe – samo wyposażenie gastronomii kosztuje około 12 tysięcy złotych, pakiet reklamowo-graficzny ( reklamy menuboardy) – 8,2 tysięcy złotych, do tego dochodzą jeszcze ewentualne koszty adaptacji lokalu. Firma nie pobiera żadnej opłaty wstępnej. Firma MrHamburger ma także hurtownie gastronomiczne i produkuje m.in. sos do hamburgerów pod nazwą handlową MrHamburger.

Więcej: Nowości Gastronomiczne, marzec 2003, nr 1 – 3, str. 22

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0