21.03.2003

Owoce poprawią wizerunek

McDonald`s wprowadza owoce do swojego menu.

McDonald`s wprowadzi w swoich restauracjach świeże owoce jako alternatywę dla smażeliny, pisze ECU Marketing News. Plasterki świeżych owoców i torebki winogron po raz pierwszy pojawią się w ofercie w kwietniu. Pierwszym krajem, w którym menu zostanie w ten sposób wzbogacone, będzie Anglia. Nie wiadomo na razie, czy Polska pójdzie jej śladem.

McDonald`s twierdzi, że decyzja o dołączeniu owoców to część wysiłku na rzecz zaoferowania klientom „jeszcze większego wyboru”.

Ruch ten pojawia się w obliczu ponownej fali krytyku wartości odżywczych posiłków produkowanych przez firmy fast food. Pytanie tylko, jaka jest prawdziwa funkcja owocowej oferty: czy klienci rzeczywiście pragną owoców i będą je kupować, czy też udostępnienie zdrowej żywności to kwestia PR i próba zahamowania krytyki ze strony organizacji zdrowotnych. Komentatorzy w branży doszli jednak do wniosku, że McDonald`s doprowadził dojrzały rynek do punktu nasycenia i klienci znudzili się już oferowanym przez niego jedzeniem i otoczeniem. Owoce mogą być próbą ponownego ulokowania się na właściwej pozycji i początkiem nowej ery, jednakże wątpliwe jest, czy stara sprawdzona formuła może kiedykolwiek zostać przebita. Wygląda na to, że McDonald`s wywarł wpływ na cykl życia produktu.

Więcej: ECU Marketing News, marzec 2003

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0