27.03.2003

Polska drugim rynkiem dla Hiestanda

Ponad 300 mln franków szwajcarskich wyniosły w ubiegłym roku obroty Hiestanda, producenta głęboko mrożonych wyrobów piekarskich.

Jest to wynik o 7 procent lepszy niż rok wcześniej.

Najlepiej rozwijał się Hiestand na rodzimym rynku szwajcarskim, gdzie obroty wzrosły o 17 procent – do 139 milionów franków. Stagnacja natomiast panowała w sprzedaży grupy Hiestand na największym rynku zagranicznym – Niemiec, gdzie obroty osiągnęły 109 mln franków. Drugim największym rynkiem zagranicznym jest Polska, gdzie Hiestand zbudował przed dwoma laty wielką i bardzo nowoczesną fabrykę mrożonego pieczywa w Grodzisku Mazowieckim. Sprzedaż w Polsce była niższa niż rok wcześniej i wyniosła 17 milionów franków. Podobny trend spadkowy dotknął Hiestanda również w Japonii, gdzie sprzedał także za blisko 17 milionów franków. W Austrii Hiestand sprzedaje za 5 mln franków, a w Wielkiej Brytanii za 7 milionów franków.

Więcej: Wiadomości Handlowe, marzec 2003, nr 3(11), str. 36

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0