02.04.2003

Germanos na Targach On-line

Na pytania internautów odpowiadał Michał Wawrzynowicz z Germanos Polska.

Redakcja: Witamy, o godzinie 10.00 rozpocznie się spotkanie z Michałem Wawrzynowiczem, dyrektorem ds. strategii i marketingu firmy Germanos.

Bartek_1978: Jeżeli posiadam przewidywaną sumę 50 tys. czy muszę jeszce wyszukać odpowiedniego lokalu, czy pomagacie w jego znalezieniu?
Michał Wawrzynowicz: Dzień dobry, witam na targach on-line. Istnieją zawsze dwa rozwiązania: potencjalny biorca zgłasza propozycję swojego lokalu, drugą możliwością jest prowadzenie już istniejącego w sieci salonu sprzedaży.

Bartek_1978: Czy są jakieś wymagania co do odległości punktu od innego sklepu autoryzowanego przez PTC?
Michał Wawrzynowicz: Ze względu na obowiązujące zasady współpracy z operatorem minimalna odległość pomiędzy istniejącymi punktami sprzedaży wynosi 350 metrów.

Bartek_1978: W czym Wasza oferta jest lepsza od firm Tele-hit czy Eurotel. Kwota przewidywanego aportu jest znacznie wyższa, co więcej w zamian jest oferowane dla franchisobiorców?
Michał Wawrzynowicz: W przypadku naszej sieci oferujemy nie tylko usługi i produkty dostarczane przez operatora tak jak jest to w przypadku wspomnianych przez Pana sieci. Oferujemy klientom kompleksowe rozwiązanie w zakresie telefonii komórkowej i produktów nowych technologii. W naszych punktach sprzedaży posiadamy pełną gamę akcesoriów do telefonów komórkowych jako jedyni w Polsce oferujemy serwis techniczny na miejscu, posiadamy również dodatkową ofertę w postaci telefonów stacjonarnych i drobnych gadżetów elektronicznych.

Mariusz: Czy na sprzedaży komórek można zarobić? Czy jest to perspektywiczny biznes?
Michał Wawrzynowicz: Cieszę się, że padło to pytanie, wiele osób twierdzi, że rynek telefonii komórkowej w Polsce jest już nasycony, jednak porównując podstawowy wskaźnik jakim jest penetracja z innymi krajami Europy Centralnej jesteśmy cały czas w tyle. Według nas w Polsce penetracja w najbliższych latach osiągnie poziom dzisiejszej średniej europejskiej, tj. około 70%. Daje nam to wzrost około 8% rocznie, przeliczając to na liczbę nowych klientów i imigrujacych ( zmieniających sieć) mamy do czynienia z rynkiem około 6 milionów klientów rocznie.

halimar: Proszę o przybliżenie zasad dla biorcy oraz sposobu współpracy.
Michał Wawrzynowicz: Aby rozpocząć współpracę z naszą siecią należy posiadać własny lokal lub przejąć jeden z już istniejących w sieci punktów sprzedaży, należy również dysponować kwotą około 80 tysięcy złotych (25 tys. to inwestycja w zakup sprzętu IT, opłatę licencyjną i urządzenia serwisowe, a 55 tys. to kwota wstępnego zakupu produktów). Powyższa inwestycja ma charakter orientacyjny i dotyczy punktu sprzedaży o powierzchni około 40 mkw. My ze swojej strony oferujemy pełną opiekę i pomoc w prowadzeniu działalności, polegającą na szerokim zakresie bezpłatnych szkoleń, opiece merytorycznej regionalnych przedstawicieli i product managerów, oferujemy również zakrojone na szeroką skalę działanie promocyjno marketingowe (jako jedyna sieć sprzedaży telefonii komórkowej prowadzimy własną kampanię telewizyjną).

Mariusz: Czy nie uważa Pan, że punktów sprzedaży telefonów komórkowych jest w Polsce już za dużo?
Michał Wawrzynowicz: Porównując liczbę punktów w sprzedaży w Polsce w przeliczeniu na ilość mieszkańców (około 2300 na 39 milionów mieszkańców) jesteśmy daleko w tyle za krajami Unii Europejskiej.

WIĘCEJ -->

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0