02.04.2003

Germanos na Targach On-line

Na pytania internautów odpowiadał Michał Wawrzynowicz z Germanos Polska.

Aleksander: Czy można prowadzić kilka punktów w sieci Germanos?
Michał Wawrzynowicz: Współpracujący z nami franchisobiorcy na ogół rozpoczynają działalność od prowadzenia jednego punktu sprzedaży. Pozwala nam to na poznanie możliwości i potencjału danego partnera, a jemu na ocenę opłacalności uczestnictwa w naszej sieci. W chwili obecnej wielu naszych franchisobiorców prowadzi 2 - 3, a nawet 6 puktów sprzedaży.

romario: Czy teraz jest dobry moment na dołączenie do sieci, czy rynek nie jest na to za trudny?
Michał Wawrzynowicz: Po rzeczywiście nienajlepszym roku 2002 dla całego rynku w Polsce początek roku 2003 pokazał, że nadal mamy do czynienia z ogromnym potencjałem drzemiącym na rynku telefonii komórkowej w marcu osiągnęliśmy najwyższy poziom sprzedaży od początku naszej działalności. Według nas w ciągu najbliższych miesięcy ten pozytywny trend nie ulegnie zmianie i liczba osób chętnych do odwiedzenia i dokonania zakupów w naszej sieci będzie stale rosła.

Redakcja: Na czym zarabia franchisobiorca Germanos?
Michał Wawrzynowicz: Wynagrodzenie franchisobiorcy składa się z kilku elementów:
1/ Za podpisanie umowy lub aneksu do umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych franchisobiorca otrzymuje prowizję.
2/ Za sprzedaż produktów Pre-Paid, akcesoriów, usługi serwisowej oraz pozostałych produktów, które oferujemy franchisobiorca otrzymuje marżę uzależnioną od wygenerowanego obrotu.

honda: Wcześniej nazywaliście się Eko-Contel. Skąd pomysł na zmianę nazwy?
Michał Wawrzynowicz: W marcu 2001 roku firma Eko-Contel dołączyła do międzynarodowej grupy firm Germanos. Naturalną konsekwencją tego zdarzenia była zmiana nazwy pod koniec zeszłego na Germanos Polska Sp. z o.o.

Aleksander: Ile wynosi wielkość inwestycji i jaki jest okres zwrotu?
Michał Wawrzynowicz: Jak już wspomniano wcześniej kwota inwestycji wynosi około 80 tysięcy złotych, z czego ponad 50 tysięcy to zakup produktów. Zwrot powyższej inwestycji jest uzależniony w dużej mierze od franchisobiorcy. Z naszego doświadczenia znamy przypadki pełnego zwrotu inwestycji (z wyłączeniem zakupu produktów) w ciągu 2 do 3 miesięcy, ale średnio okres ten wynosi około 6 miesięcy.

honda: Prowadzicie dość drapieżną kampanię reklamową. Jak to się odbija na sprzedaży? Czy biorcy uczestniczą w kosztach reklamy?
Michał Wawrzynowicz: Prowadzone przez nas działania reklamowo - marketingowe zawsze przynoszą wzrost sprzedaży reklamowanych produktów i usług. W chwili obecnej wydajemy comiesięczne gazetki zawierające pełną ofertę naszej sieci, jak również listę salonów sprzedaży. 16 marca rozpoczęliśmy jako pierwsza sieć sprzedaży w Polsce kampanię telewizyjną. Tego typu działania mamy zamiar kontynuować przez cały rok, nie zapominając również o działaniach lokalnych przeznaczonych dla pojedynczych punktów sprzedaży. Reklamowe działania ogólnopolskie są w całości finansowane przez naszą firmę. Franchisobiorca partycypuje jedynie w działaniach reklamowych prowadzonych lokalnie.

Wisniewski: Czy Pan, znając wszelkie tajniki współpracy zarówno ze strony f-dawcy jak i f-biorcy zdecydowałby się na otwarcie salonu Germanos?
Michał Wawrzynowicz: Jak najbardziej, jednak ze względu na wykonywaną przeze mnie pracę muszę pozostać po stronie franchisobiorcy.

<-- WSTECZ | WIĘCEJ -->

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0