20.02.2001

W 2001 r. Kolporter zarobi 750 mln zł

W ubiegłym roku Kolporter zanotował przychody wysokości 631,7 mln zł.

Największy prywatny dystrybutor prasy Kolporter, który ma wyłączność na dostawę prasy do wszystkich sieci hipermarketów i niektórych supermarketów, zwiększył udział w rynku z 25 proc. do 27 proc – poinformował Puls Biznesu.
- Analitycy przewidują, że w tym roku rynek tracić będą firmy słabe. Być może uda nam się dzięki temu przekroczyć magiczną granicę 30 proc. – powiedział gazecie Krzysztof Klicki, prezes Kolportera.

W 2001 roku prognozy przewidują wzrost obrotów do 750 mln zł. Rośnie też grupa Kolportera. Kolporter Service, który zajmuje się dystrybucją towarów pozaprasowych, np. produktów sieci telekomunikacyjnych, osiągnął w 2000 roku 90-proc. wzrost przychodów. W październiku zaczął działalność Kolporter Invest - organizator szkoleń. Jeszcze w tym roku samodzielną firmą stanie się zakład informatyki.
- Nie będziemy sprzedawać naszego know-how firmom działającym na rynku prasowym, lecz proponować rozwiązania firmom pozaprasowym – zapowiadział w Pulsie Biznesu Krzysztof Klicki.

Dziennik podał też informację, że w tym roku Kolporter chce inwestować w rozbudowę Saloników Prasowych. Firma ma ich obecnie 200, ale w ciągu trzech lat ich liczba ma wzrosnąć do 3 tys. Kolporter planuje też stworzenie stoisk patronackich. Na razie jednak szczegóły projektu objęte są tajemnicą. Inwestycje firma pokryje ze środków własnych.

Więcej: Puls Biznesu, 20 lutego 2001

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0