29.04.2003

Mexx w katalogu firm

Mexx - sieć sklepów z niekonwencjonalną odzieżą poszukuje biorców na terenie Polski.

Koncepcja odzieży Mexx obejmuje kolekcje damską i męską, również kolekcję sportową, dziecięcą i młodzieżową. W odróżnieniu od innych marek Mexx oferuje 12 kolekcji na 12 miesięcy, które są dostępne w sprzedaży u schyłku sezonu poprzedzającego. Firma proponuje 6 rodzajów serii skierowanych do różnych grup docelowych – Mexx Women i Mexx Men, przeznaczone dla kobiet i mężczyzn w wieku 20 – 40 lat, XX by Mexx – to kolekcja przeznaczona dla awangardowych, młodych kobiet i mężczyzn w wieku 16 – 30 lat, Mexx Sport – odzież i akcesoria sportowe dla kobiet w wieku 20 – 40 lat, Mexx boys and girls – ubranka dla dzieci od 3 do 12 lat, MiniMexx i BabyMexx – to ubranka dla maluchów od 6 miesięcy do 3 lat i noworodków do pierwszych 6 miesięcy życia.

Odzież Mexx jest obecnie dostępna w 48 krajach na całym świecie. W Polsce ubrania z kolekcji damskiej i męskiej są dostępne już od 1998 roku w sklepach Royal Collection w ramach tzw. shop-in-shop (część powierzchni sklepu jest wyłącznie przeznaczona na ekspozycję kolekcji Mexx). W Warszawie jest obecnie 4 takie sklepy i jeden w Krakowie. Firma Mexx rozpoczęła oficjalną działalność na rynku polskim w lipcu 2002 roku. Z początkiem marca zostały otwarte dwa sklepy franchisingowe w Warszawie i Gdańsku.

-Mexx to nie tylko ubrania, to również styl życia i bycia. Klienci poza kupowaniem ubrań i akcesoriów firmy, mniej lub bardziej świadomie - biorą również udział w kreowaniu filozofii marki, z którą się utożsamiają- mówi Magdalena Fedorowicz, dyrektor rozwoju sieci Mexx. – Filozofia marki Mexx odzwierciedla postawę niezależnego indywidualisty. Kampanie reklamowe firmy Mexx przedstawiają kobiety i mężczyzn o różnym pochodzeniu i wieku, o różnych doświadczeniach, zajęciach, aspiracjach i korzeniach kulturowych. Są ludźmi wnoszącymi coś znaczącego w życie społeczeństwa. – dodaje pani Fedorowicz.

Firma planuje dynamiczny rozwój franchisingowy w Polsce. Sklepy powinny znajdować się w galeriach handlowych lub przy głównych ciągach komunikacyjnych w największych aglomeracjach miejskich.

Pierwszy w Polsce sklep franchisingowy został otwarty w marcu w Parku Wola w Warszawie. Współudziałowcem jest pan Jacek Pasiewicz.

- Szukałem marki z tzw. „górnej półki”, firmy która chciałaby zaistnieć w Polsce. Często spotykałem się z odmownymi odpowiedziami. Dużo zachodnich firm nie chce inwestować w naszym kraju, lub zamierza uczynić to dopiero po roku 2004. Mexx jest firmą, która chętnie nawiązała kontakt z Polakami - uważa pan Pasiewicz.

Info: Mexx

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Małgorzata Samborska

dziennikarz
Napisz do autora