EF stawia na franchising
Szkoła języków obcych chce rozwijać sieć placówek franchisingowych. Choć kryzys dotknął również szkóły językowe, ekspansja w stolicy pozwoli na umocnienie pozycji firmy i zdobycie nowych klientów. Plany tej szwedzkiej firmy zakładają uruchomienie w ciągu czterech lat pięciu placówek w Warszawie oraz rozbudowę ogólnopolskiej sieci do około 60 szkół.
- Nasze plany to rezultat zmian w branży. Klienci nie są już skłonni tracić czas na dojazd do dzielnic oddalonych od miejsc zamieszkania. Wybierają szkołę, która jest najbliżej. Dlatego myślimy o uruchomieniu szkół na Pradze Południe, Ursynowie, Ochocie, w Ursusie, Tarchominie i Wilanowie. W każdej dzielnicy jesteśmy w stanie pozyskać kilkuset studentów rocznie – tłumaczy Biznesowi Warszawskiemu Zbigniew Maciej Poniatowicz, dyrektor rozwoju sieci szkół EF English First w Polsce.
W Warszawie EF prowadzi własną szkołę przy Marszałkowskiej. W ciągu kilku lat działalności w stolicy świadczyła usługi około 6 tys. studentów. Średnio w placówce przy Marszałkowskiej uczy się około 800 osób rocznie. Współpracuje z nią 35 lektorów, a wśród nich sześciu native speakerów na kontraktach na wyłączność.
EF zainaugurowała działalność w Warszawie w 1997 roku. Rok później rozpoczęła na polskim rynku sprzedaż licencji. Pierwszą placówkę franchisingową uruchomiono w Bydgoszczy. Partnerzy działają też w Łodzi, Myszkowie, Poznaniu, Katowicach. Niedługo powstanie szkoła w Radomiu i Tychach.
- na podstawie obserwacji naszych placówek wywnioskowaliśmy, że otwieranie szkół językowych w mniejszych miastach ma duży potencjał. Tam możemy zdobyć 100 – 150 studentów rocznie, a koszty działalności są zdecydowanie niższe niż w większych miastach. Idealnym przykładem jest Myszków. W ubiegłym roku liczba studentów w tamtejszej szkole wzrosła o 30% - mówi Maciej Poniatowicz
Idealnym partnerem dla EF jest osoba z doświadczeniem w prowadzeniu biznesu lub taka, która zna branżę i rozumie jej specyfikę. – Bardzo pomocne jest doświadczenie na stanowiskach kierowniczych. Partner powinien też znać język angielskim w takim stopniu, aby porozumieć się z native speakerami, których zatrudniamy – radzi Maciej Poniatowicz –zapewniamy szkolenia nie tylko partnerom, ale i ich pracownikom. Proponujemy rozwiązania marketingowe, oferujemy program komputerowy i cały zestaw metodyczny do zarządzania. Mamy też wpływ na dobór laktorów i dyrektora metodycznego. Przed podpisaniem umowy przeprowadzamy analizę demograficzną rynku, badamy wielkość konkurencji.
Choć EF pomaga w organizacji szkoły, finansowanie przedsięwzięcia spoczywa na barkach partnera. Według dyrektora rozwoju sieci placówek EF English First na uruchomienie szkoły w Warszawie potrzeba 150 – 200 tys. złotych. Tyle pochłonie adaptacja wnętrz, zakup materiałów dydaktycznych, zorganizowanie pracowni komputerowej etc. Ostatnio firma obniżyła cenę licencji z 40 tys. zł. do 20 tys. zł. Zwrot inwestycji powinien nastąpić w ciągu 3 lat.
Więcej: Justyna Wróbel, Biznes Warszawski, 28 – 4 maja 2003 rokuPRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Palarnia Zdrowych Kaw oraz linia kosmetyków i peelingów kofeinowych dr Martyny Buchalskiej to nowość w salonach Orient Massage i Thai Organic.
Ukrainoczka dobrze wpisała się w zapotrzebowanie rynku, proponując produkty, które trafiają w gusta obywateli Ukrainy. Jak otworzyć biznes pod jej szyldem?
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
Nowoczesny sprzedawca musi przełamywać schematy i ciągle zaskakiwać klienta. Tylko wtedy będzie mógł zwiększyć skuteczność swoich działań i pozyskiwać atrakcyjne kontrakty.
Aby zarobić, trzeba sprzedać rzecz należącą do klienta, którą czasowo przechowujemy, bo nie jest naszą własnością. Lombardy świetnie prosperują, a pożyczki pod zastaw są wysoko oprocentowane.
POPULARNE NA FORUM
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy
Znam osoby gdzie rocznie zarabiają 300 tys złotych prosze nie łżeć że hodowla się nie opłaca.