Café NESCAFÉ na Targach On-line
Redakcja: Witamy, o godzinie 10.00 rozpocznie się spotkanie z Radosławem Drabikiem z Cafe NESCAFE.
Orka: Jak jest opłata pobierana przez Cafe NESCAFE z tytułu umowy franchisingowej? Czy Cafe Nescafe pobiera opłaty na fundusz reklamowy?
Radosław Drabik: Aktualnie w sieci Cafe NESCAFE obowiązuje jedna stała opłata licencyjna, która wynosi 500zł netto. Nestle większą uwagę przykłada do jakości prowadzenia kawiarni i serwisu konsumenta - to jest marketing.
Orka: A jakie sieć ma preferencje lokalizacyjne? Czy powierzchnia 150 m2 jest dla Cafe Nescafe wystarczająca?
Radosław Drabik: W każdym biznesie tego typu, lokalizacja jest jednym z najważniejszych czynników, które wpływają na przyszłe wyniki finansowe. Cafe NESCAFE powstają i dobrze funkcjonuja na kilkunastu i stukilkunastu metrach kwadratowych.
Xawier: Czy tworząc sieć Cafe NESCAFE nie obawiacie się konkurencji ze strony swoich własnych ekspresów do kawy które są ustawiane w lokalch gastronomicznych w dużych centrach Handlowych? Klient chcący wypić waszą kawę może ją kupić np. w jakimś innym lokalu, a nawet w spożywczym. Czy przy okazji zwiększenia sprzedaży nie ucierpi wizerunek kawy Nescafe sprzedawanej z dystrybutorów w spożywczaku?
Radosław Drabik: To prawda, że NESCAFE możemy spotkać w wielu miejscach: sklepy spożywcze, mała i duża gastronomia, kina, hotele - każde miejsce, gdzie sprzedawana jest NESACFE klasyfikujemy do innej grupy (kanału) i obejmowane jest osobnym programem sprzedażowo-marketingowym. Cafe NESCAFE posiada swoją własną strategię marketingową i dzięki temu łatwo kontrolujemy i kreujemy różnicę, która musi być czytelna dla konsumentów.
Redakcja: Cafe NESCAFE bardzo aktywnie szukało biorców w 2002 roku: ilu udało wam się znaleźć i ile nowych kawiarni powstało?
Radosław Drabik: Rok 2002 był rokiem sprawdzania wyników pierwszych inwestycji. Przeprowadzona kampania miała na celu poinformować o nowej działalności Nestle w zupełnie nowym kanale oraz ocenić wstępnie skalę zainteresowania tą formą współpracy. Aktualnie podpisanych jest osiem umów na osiem istniejących kawiarni i kilka w przygotowaniu.
jakobson: Czy ma sens ekonomiczny zakładanie kawiarni w miejscach tak drogich (jeśli chodzi o czynsz) jak Nowy Świat w Warszawie? Ile maksymalnie może wynieść czynsz za metr, żeby warto było otworzyć kawiarnię?
Radosław Drabik: Każda inwestycja jest poprzedzana dokładną analizą, która ma na celu minimalizację ryzyka inwestycyjnego. Cafe NESCAFE Nowy Świat jest naszą flagową kawiarnią i po półtora roku jej działania potwierdza ona sens inwestowania w prestiżowych miejscach. Wielkość czynszu jest negocjowany po ocenie lokalizacji: intensywność ruchu, zauważalność, profil lokalnego konsumenta etc.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Palarnia Zdrowych Kaw oraz linia kosmetyków i peelingów kofeinowych dr Martyny Buchalskiej to nowość w salonach Orient Massage i Thai Organic.
Ukrainoczka dobrze wpisała się w zapotrzebowanie rynku, proponując produkty, które trafiają w gusta obywateli Ukrainy. Jak otworzyć biznes pod jej szyldem?
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
Nowoczesny sprzedawca musi przełamywać schematy i ciągle zaskakiwać klienta. Tylko wtedy będzie mógł zwiększyć skuteczność swoich działań i pozyskiwać atrakcyjne kontrakty.
Aby zarobić, trzeba sprzedać rzecz należącą do klienta, którą czasowo przechowujemy, bo nie jest naszą własnością. Lombardy świetnie prosperują, a pożyczki pod zastaw są wysoko oprocentowane.
POPULARNE NA FORUM
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy
Znam osoby gdzie rocznie zarabiają 300 tys złotych prosze nie łżeć że hodowla się nie opłaca.