14.05.2003

Café NESCAFÉ na Targach On-line

Na Targach On-line gościł Radosław Drabik z Nestle Polska.

Kawiarek: Jak wygląda sezonowość sprzedaży w Cafe Nescafe? Kiedy najlepiej otworzyć kawiarnię?
Radosław Drabik: Sezonowość jest pojęciem bardzo względnym. W cantrach handlowych sezon trwa cały rok, w centrach miast chłodne miesiące są z pewnością lepsze, dla nowej Cafe NESCAFE w Sopocie sezon rozpoczyna się w lato. Każda lokalizacja ma swoje specyficzne warunki działania. Natomiast bez względu na lokalizację wiemy, jak wspierać sprzedaż w zależnośći od pory roku.

hh: Skoro dla Nestle Cafe NESCAFE to marketing, to czy nie istnieje groĽba, że projekt Cafe NESCAFE zostanie kiedyś zawieszony? Co wtedy stanie się z biorcami?
Radosław Drabik: Decyzja o prowadzeniu konceptu Cafe NESCAFE była decyzją strategiczną, taka działalność nie może być tymczasowa i nie jest to zwykła promocja marki - jest to odzielny biznes.

misia: Która kawusia jest najsmaczniejsza według Pana, Panie Radku?
Radosław Drabik: Dziękuję za tak miłe pytanie. Moją ulubioną kawą z menu Cafe NESCAFE jest Filiżanka Nescafe (na drugim miejscu Latte Amaretto).

rak: Jak pozycjonujecie się na rynku względem konkurencji? Jesteście tańsi czy drożsi?
Radosław Drabik: Cafe NESCAFE jest kawiarnią dla każdego. Ceny podstawowych produktów są niższe niż u kilku konkurentów.

Ania: Czy biorca może urządzać w swojej kawiarni koncerty, wystawy malarstwa, itp., żeby urozmaicić ofertę i zachęcić klientów do przyjścia do kawiarni?
Radosław Drabik: Nigdy nam się to jeszcze nie zdarzyło, ale jeśli w danej kawiarni są warunki, aby zorganizować małą wystawę to nie powinno być przeszkód.

rak: Nie obawiacie się wejścia sieci Starbucks? Jak wejdą, będą na każdym rogu...
Radosław Drabik: Każdy nowy coffee shop (lub sieć coffee shopów) jest kolejnym czynnikiem, który świetnie buduje kulturę spożycia kawy poza domem. Tak więc nie obawiamy się konkurencji, a nawet cieszymy się, że taka istnieje.

Maciej: Czy oczekujecie od potencjalnego biorcy doświadczenia w prowadzeniu lokalu gastronomicznego?
Radosław Drabik: Doświadczenie gastronomiczne nie jest wymagane.

Patrycja: Czy wszystkie sprzedawane w kawiarni produkty (ciastka, kanapki)pochodzą ze Ľródła przez Was wskazanego, czy biorca może sam znaleĽć dla siebie dostawcę?
Radosław Drabik: Kilka produktów takich jak Nescafe, lody Nestle Scholler, napoje zimne, wody mineralne są obligatoryjne. Kanapki, ciastka wybieramy od lokalnych dostawców wspólnie z franchisobiorcami.

Masia: Kiedy powstał pomysł sprzedaży licencji i rozwoju sieci franchisingowej?
Radosław Drabik: W Polsce pomysł powstał w 2000 roku, bazował on na doświadczeniach NESCAFE z innych rynków (przede wszystkim z angielskiego).

<-- WSTECZ | WIĘCEJ -->

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0