01.07.2003

System partnerstwa handlowego zamiast franczyzy

30 czerwca na Zamku w Malborku firma LOTOS Paliwa zaprezentowała właścicielom stacji nowy, partnerski system współpracy "Rodzina LOTOS"

Nowy system, nazwany Partnerstwem Handlowym "Rodzina LOTOS", ma zastąpić dotychczasowy system umów patronackich. Jest skierowany zarówno do funkcjonujących właścicieli stacji patronackich, jak i do zupełnie nowych partnerów.

Wprowadzenie takiego systemu jest niezbędne, by sieć mogła sprawnie funkcjonować i zdobywać coraz większą część konkurencyjnego rynku. System partnerstwa ma zapewnić sieci LOTOS - i jej poszczególnym partnerom - przewagę konkurencyjną, zwiększenie sprzedaży paliw, podniesienie poziomu jakości paliw i dostosowanie stacji paliw do wymogów UE (co ma nastąpić w 2005 roku). Dyrektor Pionu Marketingu, pani Sylwia Sobolewska zaprezentowała stacyjnikom nowe logo sieci LOTOS oraz zaprezentowała programy marketingowe przeznaczone dla programu partnerstwa handlowego.

Jak zapewniali przedstawiciele zarządu spólki LOTOS Paliwa nowa oferta jest ofertą partnerstwa handlowego, a nie franchisingową. Marcin Herra, prezes zarządu LOTOS Paliwa powiedział, że nowy system zaczerpnął z franchisingu tylko to, co najlepsze. System oferuje więc szereg korzyści, począwszy od prawa do występowania pod marką i nowym logo LOTOS. A jednocześnie ma uniknąć wielu błędów popełnionych przy wdrażaniu systemu franchisingowego przez PKN Orlen. - To będzie najlepszy system partnerstwa na rynku - mówił Marcin Herra. I powtarzał hasło współpracy z partnerami LOTOS: "Nic o was bez was".

Podpisywanie pierwszych umów w systemie partnerstwa handlowego "Rodzina LOTOS" ma się zacząć już w sierpniu. Umowy patronackie (na dotychczas obowiązujących zasadach) nie będą już zawierane.

Sieć LOTOS obejmuje obecnie 326 stacji paliw, z czego 288 to stacje patronackie. Do początku 2004 roku planuje powiększyć sieć do ponad 400 stacji. Zamierza również zwiększyć swój udział w rynku i już w roku 2003wzmocnić pozycję rynkową . Sieć bardzo poważnie podchodzi do kwestii jakości paliw. Grupa LOTOS została zgłoszona do zawiązanego przez zachodnie koncerny "Porozumienia na rzecz jakości paliw" (do którego nie należy na przykład PKN Orlen). Zgłoszenie to nakłada na sieć odpowiedzialność za każdy sprzedany litr paliwa. Już wcześniej LOTOS wdrożył nowy system kontroli jakości, z nowymi zasadami pobierania próbek do badania.

Joanna Hayder

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Joanna Hayder

dziennikarz
Napisz do autora