21.08.2003

Ekspansja sieci Mr Hamburger

300 placówek ma liczyć sieć polskich fast foodów Mr Hamburger. Firma chce przyciągnąć partnerów niskimi kosztami adaptacji i wyposażenia lokali.

W południowej Polsce działa 40 barów Mr Hamburger, z których 13 jest własnością firmy Pakt (założyciela sieci), reszta, po połowie, należy do franczyzo- i licencjobiorców. - Na obecnym etapie rozwoju chcemy, aby nasze lokale powstawały w odległości do 100 km od Katowic. Docelowo jednak myślimy o rozwinięciu sieci w całym kraju. Niedługo otwieramy lokal w Kielcach, ale nie nastawiamy się tylko na duże miasta, chcemy także działać w miejscowościach poniżej 20-30 tys. mieszkańców. Uważam, że na rynku jest miejsce dla nawet 300 naszych placówek i do takiej liczby będziemy dążyć - deklaruje Marek Papierniak, współwłaściciel Mr Hamburgera. Sieć chce przyciągnąć partnerów niskimi kosztami otwierania lokali. Aranżacja wnętrza kosztuje 5-7 tys. zł, wyposażenie ok. 15 tys. zł.

Franczyza coraz ważniejsza

Firma przyjęła dwie metody przyciągania partnerów do współpracy: udzielenie franczyzy i licencji. - W coraz większym stopniu stawiamy na pierwsze rozwiązanie. Franczyza różni się u nas od licencji większym przywiązaniem naszych partnerów do sieci - mówi Papierniak. Opłata wejściowa wynosi 8 tys. zł. Oprócz tego każdy bar odprowadza określony procent obrotu (jest to każdorazowo negocjowane) do kasy sieci.

Bary Mr Hamburger są zlokalizowane przede wszystkim w pieszych ciągach komunikacyjnych (centra miast), przy głównych drogach (np. stacje benzynowe) oraz w centrach handlowych. Mają one powierzchnię od 30 do 50 m2 (przynajmniej 8-10 miejsc siedzących). Nie istnieje konieczność jednakowego wyposażania placówek, chociaż np. w kolorystyce dominują barwy pastelowe.

Detal, hurt i produkcja

Pierwszy lokal uruchomiony został w grudniu 1990 r. w Chorzowie. W roku 2002 obroty sieci wyniosły 12 mln zł (właściciele nie chcą ujawnić zysku). Szefowie Mr Hamburgera uważają, że główną konkurencją dla ich sieci są zachodnie sieci, takie jak McDonald’s czy KFC. - Znajdujemy się jednak w zupełnie innej półce cenowej. Ceny hamburgerów zaczynają się od 2,4 zł, zestawy od 6,3 zł - mówi Papierniak. Menu jest wspólne dla wszystkich lokali (m.in. flaki, bogracz, szaszłyki). Możliwe jest niekiedy wprowadzenie własnych potraw, cieszących się regionalnym popytem (np. pierogów).

Oprócz działalności handlowej (także hurtownie Mr Hamburger) rozwijana jest również sfera produkcyjna. Głównym produktem jest sos do hamburgerów pod nazwą handlową Mr Hamburger.

Więcej: Nowości Gastronomiczne, Puls Gastronomii, nr 8, sierpień 2003

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0