03.09.2003

50 barów Tchibo

Tchibo chce stworzyć sieć 50 barów kawowych i tym samym stać się spółką porządkującą rozdrobniony rynek.

Utworzenie sieci 50 barów ma pozwolić Tchibo, niemieckiemu dystrybutorowi kawy, zająć pozycję lidera na barowym rynku. - Obecnie mamy 11 lokali. Do końca roku uruchomimy jeszcze cztery. 50 lokali to perspektywa 2006 r. - powiedział Pulsowi Biznesu Wojciech Kamiński, kierownik dywizji Tchibo Coffee Barów. Koszt otwarcia jednego punktu szacuje na 100 do ponad 500 tys. zł. Pieniądze pochodzą od firmy matki oraz z zysków wypracowanych w kraju. Zdaniem Kamińskiego, rynek barów ma ogromny potencjał. - W ciągu dwóch lat dojdzie do koncentracji i konsolidacji sieci kawowych. Rynkiem rządzić będą dwaj gracze. Jednym z nich będzie Tchibo - twierdzi.

Poważnymi konkurentami, z którymi mogą się zmierzyć krajowe barki kawowe, są międzynarodowe sieci barów, dotychczas jedynie sondujące polski rynek. Największym graczem jest tu amerykański Starbuck’s, jednak należy ostrożnie oceniać możliwości amerykańskiej inwestycji w rodzimy rynek, gdyż poza USA sieć przynosi straty. - W Polsce nie są także obecne Costa Coffee Boutique, Coffee Republic i Pret A Manger. Jednak rozwój sieci barów kawowych w Polsce jest intensywny. Nic dziwnego, cały segment kawy rośnie ilościowo o 1 do 3 procent rocznie nieprzerwanie od 1999 r. - ocenia Monika Jędrzejczak z Cushman&Wakefield Healey&Baker.

Pierwszą pijalnią kawy na polskim rynku było Pożegnanie z Afryką. Szybko dołączyły do niej sieci: Tchibo, Coffee Heaven, Stoney Point Java, Nescafe, Mercer’s, Segafredo, Twice, World Coffee czy regionalne, jak Coffee Time, La Kawa i TriBaCa Cafe. Otwierają one najczęściej lokale w biurowcach, przy głównych ulicach, w centrach handlowych czy kinach.

Więcej: Agnieszka Janas, Puls Biznesu, 3 września 2003

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0