04.09.2003

Kolejna sieć supermarketów

Krakchemia chce stworzyć sieć supermarketów Alma. Otwarcie od trzech do sześciu placówek pochłonie 34-50 mln zł.

W branży supermarketów spożywczych działa wiele sieci franchisingowych, m.in. Chata Polska, Groszek, Leader Price, sklepy Intermarche (Grupa Muszkieterów) czy Piotr i Paweł. Praktycznie wszystkie te sieci się rozwijają. Grupa Muszkieterów zarządza już ponad setką sklepów i została oficjalnym sponsorem 60 Tour de Pologne. Sieć delikatesów Piotr i Paweł otwiera drugi sklep na Mazowszu. W tym celu wynajęła 2,8 tys. mkw. powierzchni w centrum handlowo-rozrywkowym Blue City, które powstaje przy Al. Jerozolimskich w Warszawie. Sieć sklepów Chata Polska rozpoczyna ekspansję na Dolnym Śląsku, w regionie, w którym do tej pory była nieobecna.

W Polsce powiększa się liczba super- i hipermarketów oraz dyskontów (więcej w artykule: Zmiany na mapie sklepów). Zauważyła to najwyraźniej giełdowa Krakchemia, spółka handlowa z Krakowa i przyjmuje nową strategię rozwoju. Firma chce stworzyć sieć supermarketów spożywczych na terenie Małopolski. Planowana jest również zmiana nazwy sieci z Krakchemii na Alma Supermarket, pod którą od końca sierpnia działają już dwie placówki w Krakowie i Tarnowie. - W wariancie ostrożnym w ciągu dwóch-trzech lat otworzymy nowe obiekty w Nowym Targu, Dębicy i Krakowie. W wariancie optymistycznym uruchomimy sześć sklepów - powiedział Pulsowi Biznesu Mariusz Wojdon, wiceprezes Krakchemii. Koszt uruchomienia trzech pierwszych obiektów ma wynieść 34-35 mln zł. Dodatkowe trzy będą kosztowały razem około 15 mln zł.

Więcej: Agnieszka Janas, Paweł Janas, Puls Biznesu, 4 września 2003

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0