11.09.2003

Programy dla przedsiębiorczych

W Polsce brakuje wszelkich rządowych programów i szkoleń wspierających rozwój przedsiębiorczości. Od czasu do czasu coś się jednak na tym polu pojawia. Opisujemy przykłady inicjatywy na poziomie krajowym i regionalnym.

Bezpłatne szkolenia dla prowadzących sklepy

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje na jesień cykl dwudniowych seminariów dla detalistów w 16 miastach Polski. W trakcie każdego ze szkoleń mają być poruszane tematy związane z zarządzaniem i marketingiem, współpracą pomiędzy małymi detalistami, prawem gospodarczym oraz cywilnym w zakresie regulacji praw i obowiązków handlowców, a także możliwości wykorzystania Internetu w prowadzeniu działalności handlowej. - Nie mogę podać na razie więcej szczegółów, ponieważ rozstrzygamy właśnie kwestie, kto ma prowadzić szkolenia i gdzie one się odbędą. W sierpniu te decyzje powinny już zapaść i wtedy ogłosimy program zajęć - powiedziała Supermarketowi Polska Monika Karwat z PARP. Zainteresowanych odsyłamy na stronę internetową PARP: www.parp.gov.pl.

Program „Mój sklep” promuje Świętokrzyskie

15 sklepów w Kielcach działa już w programie „Mój sklep”, zorganizowanym przez tamtejsze Biuro Rozwoju Regionu. Współpraca polega na wyeksponowaniu w placówkach handlowych towarów lokalnych producentów. - Do porozumienia doszliśmy m.in. z niektórymi sklepami PSS oraz jednym działającym pod szyldem Polka. Handlowcy zgodzili się przeznaczyć najlepsze miejsca na półkach na świętokrzyskie artykuły, opatrzyć je cenówkami i wobblerami w celu lepszej identyfikacji, pakować w reklamówki z naszym logo oraz postawili informujący o akcji kaseton przed wejściem - wymienia Zdzisław Wojtasik z kieleckiego BRR. Promowane są przede wszystkim towary firm posiadających certyfikat „Marka Świętokrzyska”.

Info: Supermarket Polska, Panorama handlu, nr 9, wrzesień 2003

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0