18.09.2003

5 Stokrotek i 50 Groszków

Uruchomienie 3-5 supermarketów Stokrotka oraz włączenie do sieci Groszek 30-50 sklepów detalicznych zarządzanych przez niezależnych przedsiębiorców, współpracujących na zasadzie franczyzy – to założenia na ten rok Grupy Eldorado S.A., która prowadzi obie sieci.

- Za wcześnie jest mówić o konkretnych miejscach i datach otwarcia, gdyż poszukujemy jeszcze satysfakcjonujących lokalizacji - mówi Liliana Boniecka, menedżer ds. relacji inwestorskich w Eldorado. Sieć supermarketów Stokrotka na koniec drugiego kwartału liczyła 27 placówek. Ostatnio pod jej szyldem otwarto placówki w Suwałkach (w maju) oraz dwie w Tarnowie (w czerwcu). Na koniec 2003 r. sieć ma liczyć 30-32 supermarkety. Groszków jest obecnie 227. Grupa kapitałowa Eldorado S.A. to również: magazyny cash&carry Eldorado, centrum logistyczne, platformy internetowe B2B eHurtownia i eProducent. Eldorado chce być firmą o zasięgu ogólnopolskim. Obecnie przedsiębiorstwo działa na wschodzie i południu kraju. Ekspansja na zachód planowana jest na 2004 i 2005 r. - Prowadzimy rozmowy z potencjalnymi kandydatami do konsolidacji sektora hurtowego i detalicznego w Polsce, niewykluczone więc są fuzje i przejęcia, do których przeprowadzenia Grupa Eldorado jest w pełni przygotowana - mówi Artur Kawa, prezes Eldorado. Firma ogłosiła wyniki finansowe za drugi kwartał br. W tym okresie Grupa zanotowała przychód ze sprzedaży na poziomie 218 mln zł, czyli o ponad 33 proc. większy niż w analogicznym okresie 2002 r. Wypracowany w drugim kwartale zysk EBITDA, który wyniósł 7,9 mln zł, jak też zysk netto na poziomie 3,7 mln zł, są zgodne z planem całorocznym. Największy udział w przychodach przypada na dystrybucję artykułów spożywczych za pośrednictwem hurtowni c&c.

Info: Supermarket Polska, Panorama Handlu, nr 9, wrzesień 2003

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0