Nicole jak McDonald’s?

Wtorek
07.10.2003
Firma Nicole, sprzedająca tanie odpowiedniki drogich perfum, rozwija w zawrotnym tempie swoją sieć franczyzową – napisał w artykule „Tani zapach wielkich pieniędzy” miesięcznik Profit.
 
Warszawska rozlewnia tanich perfum Nicole naśladuje nie tylko wody toaletowe wielkich koncernów kosmetycznych, ale i triki marketingowe opracowane przez McDonald’s. Robi to jednak tak zmyślnie, że twórcy oryginałów nawet nie próbują protestować. Cóż, biznesmeni w krajach postkomunistycznych z konieczności chadzają na skróty, bo brakuje im kapitału na wielkie innowacyjne inwestycje. (...)

Zgodność z prawem

W ciągu dwóch lat działalności Nicole zdobyła setki tysięcy klientów. Polacy chcą ładnie pachnieć, ale są za biedni, żeby kupować perfumy po kilkaset złotych za flakon. A wody Nicole są tańszą alternatywą dla drogich, markowych perfum. W dodatku legalną, ponieważ prawo nie przewiduje możliwości zastrzeżenia zapachu. (...) Co innego logo i kształt opakowania. Butelki Nicole mają niewiele wspólnego z eleganckimi, dopracowanymi flakonami Hugo Bossa czy Chanel. Właściciel warszawskiej rozlewni wód toaletowych bardzo dba bowiem o to, by działać zgodnie z prawem. Nie może przecież ryzykować utraty 64 działających na zasadzie franczyzy punktów, które co miesiąc do kasy jego firmy odprowadzają 15 groszy od każdego mililitra sprzedanych perfum. Dlatego też swoje wody oznacza numerami. (...)

Marketing ściągnięty z McDonald’s

Know-how Nicole zawarty jest w liczącym ponad sto stron podręczniku operacyjnym. - Bez tej książki moja firma nie mogłaby funkcjonować - przyznaje Profitowi Roman Fon, właściciel Nicole. Pytany o jej pochodzenie, bez skrępowania wyjaśnia, że jest to kopia podręcznika operacyjnego McDonald’s. Kilka lat temu Roman Fon zgłosił się do McDonald’s z propozycją uruchomienia restauracji w Chorwacji i przeszedł szkolenia obowiązkowe dla każdego, kto stara się o licencję franczyzową. Tym sposobem dowiedział się wszystkiego na temat zakładania i rozkręcania sieci. - Nie planowałem otwierania restauracji i już wtedy myślałem o perfumach - wyjaśnia Profitowi Fon. Spora, oprawiona w przezroczystą okładkę książka to nic innego, jak ładnie wydane notatki z wykładów. (...)

Biznes, który się zwraca po pół roku

Uruchomienie punktu sprzedaży Nicole to wydatek 24 tys. złotych. Tyle kosztuje lada, szafa, 106 dozowników i butli z perfumami, a także dowóz i zamontowanie sprzętu. Licencja nie kosztuje nic. Potem już wystarczy tylko oddawać Nicole 15 groszy od każdego mililitra sprzedanej wody, która niezależnie od numeru zapachu kosztuje w sklepie 1 zł i 10 groszy. Rodisław Donczew, jeden z franczyzobiorców Nicole, powiedział Profitowi, że inwestycja zwróciła mu się po trzech miesiącach. (...)

Więcej: Karolina Sobczak „Tani zapach wielkich pieniędzy”, Profit, nr 10, październik 2003
Forbes

POPULARNE NA FORUM

Jak zarządzać dużą firmą?

Do zarządzania dużą, rozbudowaną firmą, niezbędne jest odpowiednie oprogramowanie, a nawet system zarządzania. Dlatego coraz więcej firm, wraz z rozszerzeniem...

18 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2018
Agencja Tłumaczeń Przysięgłych

Ja korzystam z biura tłumaczeń w Białymstoku, ProLingua. Pan Bagiński to tłumacz przysięgły, bardzo fachowy i solidny. Wykonuje tłumaczenia specjalistyczne ( w tym...

11 wypowiedzi
ostatnia 17.09.2018
Plantacja choinek: 2 metry na sprzedaż

Firma PPHU MARGO zaprasza do współpracy w ramach otwarcia sezonu w zakresie handlu choinkami bożonarodzeniowymi. Telefon: 691 572 982 E-mail: contact@goldenhelix.pl

3 wypowiedzi
ostatnia 17.09.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Thanks for sharing such a nice blog of information to us. This is very knowledgeable for me. I am offering Assignment Help all over the world.

127 wypowiedzi
ostatnia 17.09.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Thanks a lot for sharing us about this update. Hope you will not get tired on making posts as informative as this. Play Subway Surfers

127 wypowiedzi
ostatnia 15.09.2018
Biznes po stronie dobra

Read as loudly as you can. Your thought process gets sloawer when you're reading something. So naturally, you pay more attention to what you talk about, which will assist you...

33 wypowiedzi
ostatnia 14.09.2018
Poradnik: jak promować swoją firmę na Facebooku

Aby lepiej zrozumieć ten temat warto zajrzeć na http://site-call.pl/slowniczek-podstawowych-pojec-e-marketingowych/. Moim zdaniem to świetnie zrobiony słowniczek pojęć...

63 wypowiedzi
ostatnia 13.09.2018
Skuteczna i tania reklama małej firmy

Skuteczną i efektywną formą promowania się w internecie jest stworzenie strony internetowej/sklepu w internecie oraz ich pozycjonowanie. Dobrze zbudowana strona od podstaw...

419 wypowiedzi
ostatnia 13.09.2018