28.10.2003

Przegląd prasy

Prezentujemy skrót wiadomości z prasy codziennej i branżowej.

E. Leclerc inwestuje

Około 20 mln zł będzie kosztował supermarket w Kłodzku, który grupa handlowa E. Leclerc uruchomi na początku listopada. To drugi (po Bełchatowie) supermarket, który E. Leclerc otwiera w tym roku. Francuska grupa, która dotychczas koncentrowała się na rozwoju sieci hipermarketów, w tym roku rozpoczęła inwestycje w mniejsze sklepy, których rozwój nie jest ograniczony regulacjami administracyjnymi. Wraz z otwartym w tym roku hipermarketem w Lublinie, E. Leclerc ma w Polsce 12 sklepów, w tym 10 hipermarketów. Tegoroczne inwestycje mają łącznie wynieść 160 mln zł. Grupa E. Leclerc działająca w systemie nieco podobnym do franchisingu w Polsce zatrudnia obecnie ok. 3 tys. osób.
Źródło: Rzeczpospolita, Ekonomia i Rynek, 28.10.2003

McDonald’s zmienia wizerunek

10 października 2003 r. ruszył konkurs architektoniczny firmy McDonald’s Polska na zaprojektowanie nowego wystroju restauracji oraz wyglądu elewacji zewnętrznej. Jest on skierowany do środowiska architektów, studentów architektury oraz osób projektujących wnętrza. Prace mogą być składane do 31 stycznia 2004 r. Konkurs jest związany z nową kampanią firmy pod hasłem „I’m lovin’ it”, która dotyczy również wyglądu restauracji McDonald’s. W skład jury wejdą znani polscy architekci oraz organizatorzy konkursu. Autorzy najlepszych projektów otrzymają nagrody finansowe: I nagroda – 20 tys. zł, II nagroda – 10 tys. zł, III nagroda – 5 tys. zł.
Źródło: Puls Biznesu, Nieruchomości, 28.10.2003

Megasalony sieci Avans

Avans, ogólnopolska sieć sklepów RTV/AGD, zapowiada realizację programu Mega Avans, zakładającego uruchomienie w ciągu 4 lat w największych miastach Polski kilkunastu marketów o powierzchniach powyżej 3000 mkw. - Nasze inwestycje w Mega Avans są naturalną konsekwencją ostatnich czterech lat dynamicznego rozwoju sieci i dobrych wyników finansowych. Nie stać nas jednak na pomyłkę, dlatego będziemy się wiązać tylko z najlepszymi centrami handlowymi w danym mieście – zapowiada Zbigniew Witkowski, prezes spółki Mega Avans. – Bez wątpienia tak duże inwestycje umocnią pozycję marki Avans jako lidera na rynku elektroniki użytkowej, a klientom sieci zapewnią zwiększenie asortymentu i lepszą jakość obsługi.Obecnie Avans ma ponad 600 sklepów we wszystkich regionach kraju, a związanych z firmą Avans Polska Sp. z o.o. umową franczyzy. W 2002 r. wydatki reklamowe sieci przekroczyły 40 mln zł, a na rok 2003 zakładany budżet wynosi 55 mln zł. „Pomimo nie najlepszej koniunktury w ostatnich latach sieć Avans dynamicznie zwiększa swoje obroty przy bardzo dobrych wynikach finansowych. Naszym celem jest przekroczenie w 2004 r. 2 mld zł obrotu” – dowiedział się w centrali firmy Supermarket Polska. Największy sklep sieci – Mega Avans – zostanie otwarty w marcu przyszłego roku w centrum rozrywkowo-handlowym Blue City w Warszawie. Nowy salon będzie się mieścił na powierzchni ponad 3,5 tys. mkw.
Źródło: Supermarket Polska, nr 10, październik 2003

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Joanna Hayder

dziennikarz
Napisz do autora