03.12.2003

Przegląd prasy

Przedstawiamy skrót wiadomości m.in. o firmach House i Atlantic z prasy codziennej i branżowej.

Artman na giełdę

Firma odzieżowa Artman z Krakowa zamierza w przyszłym roku wejść na warszawską giełdę. W momencie dopuszczenia do publicznego obrotu firma zamierza wyemitować nowe akcje. Wpływy z emisji mają wynieść kilkadziesiąt milionów złotych. Artman specjalizuje się w projektowaniu i dystrybucji odzieży, którą firma sprzedaje pod marką House. Na koniec ubiegłego roku spółka posiadała 10 sklepów. W 2002 roku przychody firmy wyniosły 65 mln zł, a zysk netto 2,76 mln zł.
Źródło: Rzeczpospolita, Przedsiębiorstwa – Finanse, nr 273, 24 listopada 2003

Triumf Atlantica

Atlantic jest najpopularniejszą marką bielizny damskiej w Polsce. Do kupienia produktów tej firmy w ciągu ostatnich 12 miesięcy przyznało się 32 procent kobiet spośród tych, które nabywały bieliznę. W czołówce są też Triumph, Eva oraz Key. Niektóre marki są stosunkowo bardziej popularne w pewnych regionach, niż w skali całego kraju – np. Eva na Podkarpaciu (21 proc.), Naturana w woj. świętokrzyskim (8,8 proc.), Dalia na Warmii i Mazurach (7,8 proc.) a Palmers na Mazowszu (1,8 proc.).
Źródło: Supermarket Polska, nr 11, listopad 2003

Nowy Stary Browar

5 listopada tego roku otwarto w Poznaniu Stary Browar – Centrum Handlu, Sztuki i Biznesu. Jak poinformowała Supermarket Polska Dominika Kulczyk-Lubomirska z firmy będącej inwestorem obiektu, Fortis Sp. z o.o, wynajęto już 100 proc. powierzchni handlowej. Sklepy w Starym Browarze mają od 30 do 300 m2. Wśród najemców znajdują się m.in. deserownia Yogen Fruz, Smyk, sklep sieci franczyzowej Piotr i Paweł, drogeria Rossman, H&M, Versace, Promod, Benneton, Cubus, Tally Weijl, punkty usługowe, restauracje, m.in. Sphinx i kawiarenki, m.in. Coffee Team. Cały obiekt to ponad 64 tys. m2 powierzchni. Wartość inwestycji wyniosła 66 mln USD.
Źródło: Supermarket Polska, nr 11, listopad 2003

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Joanna Hayder

dziennikarz
Napisz do autora