23.12.2003

SNC: 180 i będą następne

Franchising pozwolił niewielkiej firmie z Krakowa wyruszyć na podbój rynku.

SNC to pierwsza w Polsce firma odzieżowa, która stworzyła sieć dyskontów (sklepów o niewyszukanym wystroju, proponujących tanie towary) działających na zasadzie franchisingu. Firma powstała na początku lat 90. Po 11 latach obecności na rynku ma 180 sklepów, głównie na południu Polski.

Po niemrawym początku wynikającym z konwencjonalnego podejścia do interesu firma przyjęła nową strategię. – Pod koniec lat 90. Krzysztof Gąsowski z żoną Bożeną postanowili stworzyć dyskonty odzieżowe. Punkty sprzedaży detalicznej powstawały na terenie województwa małopolskiego i ościennych. Jednak tempo wzrostu było niezadowalające – opowiada Piotr Beltrani, dyrektor ds. franchisingu SNC. Przełomowym okazał się moment, gdy właściciele postanowili wykorzystać formę franchisingu.– Prowadzę sklepy SNC już od dwóch lat i jestem zadowolony ze współpracy. Firma ułatwia start, dostarczając informacji i porad. Do tego sieć wciąż się rozrasta, co sprawia, że jesteśmy bardziej znani na rynku – mówi Marcin Pieczonka, współwłaściciel kilku sklepów SNC.

Nowe oblicze

SNC ma ambicje zmienić obraz polskiego rynku. Odzież oferowana w sklepach sieci mimo niskiej ceny ma być modna i dobra gatunkowo. Firma sprzedaje ubrania produkowane na Dalekim i Bliskim Wschodzie, część produkcji jest zlecana w Polsce. – SNC stara się przełamać negatywny stereotyp taniej odzieży. Dotychczas sklepy sprzedające tanio kojarzyły się wyłącznie z „secondhandami" oferującymi używane ubrania. SNC sprzedaje nowe ubrania, kierując ofertę do osób, które chcą się dobrze ubrać za niewielką cenę – twierdzi Magdalena Kurda, PR menedżer SNC. W sklepach SNC można także kupić ubrania z tak zwanych „stocków”, czyli końcówek kolekcji znanych na polskim rynku marek.

SNC najlepiej rozwinęła się na terenie Małopolski, Podkarpacia i Górnego Śląska. Przedstawiciele firmy zapowiadają jednak, że już wkrótce zwiększą liczbę sklepów, a nowe powstaną głównie w północno-zachodniej Polsce.

Źródło: Jan Niewinowski „SNC: 180 sklepów i będą następne”, Puls Biznesu, nr 247, 22.12.2003

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0