07.01.2004

Zmiany w handlu kosmetykami

Najwięcej sklepów na polskim rynku perfumeryjno-drogeryjnym ma sieć Drogerii Natura. Otwarcie w 2004 r. kilkudziesięciu sklepów w całej Polsce zapowiada sieć Rossmann.

Obecnie sieć Rossmann ma ponad 100 salonów we wszystkich większych miastach w Polsce. Rossmann Polska należy do grupy kapitałowo - zakupowej tworzonej przez Rossmann GmbH i A.S.Watson. Rossmann otwiera tylko własne sklepy i nie przewiduje innej formy rozwoju. Pod koniec października firma otworzyła swoje centrum logistyczne w Łodzi. Obiekt o powierzchni 20 tys. mkw. wybudowano kosztem 30 mln zł. To właśnie z centrum dystrybuowane są produkty do wszystkich placówek na terenie całego kraju.

Drogeria z poradami

Ponad 300 sklepów ma najbardziej konkurencyjna wobec Rossmanna sieć Drogerii Natura, których właścicielem jest dystrybutor kosmetyków, produktów do higieny i chemii gospodarczej Polbita Sp. z o.o. Firma cały czas poszukuje nowych lokalizacji, w centrach handlowych miast liczących 15-20 tys. mieszkańców. Ubiegłoroczne obroty Drogerii wyniosły ok. 280 mln zł, a większość sklepów otwieranych jest na zasadzie franczyzy. W placówkach Drogerii Natura znajdują się wiodące linie kosmetyków i produktów do higieny i pielęgnacji ciała, akcesoria kosmetyczne, rozbudowany dział kosmetyki kolorowej oraz chemia gospodarcza. Placówki sieci prowadzą również działalność pozahandlową: udzielają porad fryzjerskich i konsultacji kosmetycznych.

Nowe wejście

Na polskim rynku działa wiele sieci, oferujących klientom towary z branży perfumeryjno-drogeryjnej: Marrionnaud (34 sklepy), Sephora (41) i niemiecka sieć perfumeryjna Douglas (kilkanaście sklepów). Polski rynek oczekuje na wejście jeszcze jednego znaczącego gracza - dysponującego w 11 krajach Unii Europejskiej ponad 12,5 tys. marketów drogeryjnych Schleckera.

Źródło: Tomasz Kawiński „Intensywne zmiany w handlu kosmetykami”, Supermarket Polska, nr 12, grudzień 2003

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0