19.01.2004

Akcje na wakacje

Projektant i dystrybutor odzieży, firma Artman z Krakowa, ma zamiar zadebiutować na giełdzie w połowie tego roku.

Z rynku zamierza pozyskać około 30 mln zł. Pieniądze będą przeznaczone na rozbudowę sieci sklepów firmowych. Na koniec ubiegłego roku spółka miała 25 sklepów własnych. - W ubiegłym roku otworzyliśmy 15 salonów firmowych. W 2004 r. chcemy przynajmniej utrzymać taką samą dynamikę jak w latach poprzednich - ujawnił Gazecie Prawnej Jan Pilch, wiceprezes spółki.

Sklepy spółki zlokalizowane są w centrach handlowych największych miast. Odzież marki House jest również rozprowadzana w sieci 20 sklepów franczyzowych oraz sklepach sprzedających odzież różnych marek. Artman na początku grudnia przekształcił się ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę akcyjną.

Profil handlowej działalności Artmana jest zbliżony do profilu firmy LPP, oferującej odzież pod marką Reserved. W grudniu 2003 r. na warszawskim parkiecie zadebiutowała też inna spółka z branży, Redan. Obie notowane na giełdzie spółki zostały docenione przez inwestorów. LPP od czasu swojego debiutu w połowie 2001 r. zyskało już 1000 procent (kurs wzrósł 11-krotnie). Redan zaimponował wysoką ceną debiutu, o ponad 50 proc. wyższą od ceny emisyjnej.

Źródło: Wojciech Ankudowicz „Akacje na wakacje”, Gazeta Prawna, nr 7, 12.01.2004

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0