04.02.2004

Pan American Pizza w katalogu firm

Franchisingowa sieć pizzerii Pan American Pizza stawia na dynamiczny rozwój. W związku z tym poszukuje franczyzobiorców na terenie całego kraju.

Sieć Pan American Pizza jest stosunkowo młodą siecią w Polsce. Ma na razie 42 punkty franchisingowe. Niemniej do końca przyszłego roku planuje otworzyć w Polsce około 200 placówek.

Przygotowane przez sieć receptury uwzględniają dwa najważniejsze aspekty: zadowolenie klienta i zysk sprzedawcy. Średni zysk uzyskiwany ze sprzedaży pizzy Pan American wynosi około 8 zł, przy średniej cenie pizzy 15 zł.

Oferta franchisingowa

W ramach umowy franchisingowej Pan American Pizza oferuje:

  • swoją wiedzę i doświadczenie,
  • tanią technologię, pozwalającą na minimalizację inwestycji i kosztów stałych,
  • działania marketingowe i promocyjne,
  • system organizacji pracy,
  • system wewnętrznych rozliczeń,
  • doradztwo w zakresie wystroju i stylistyki wnętrz,
  • pomoc prawną w zakresie prowadzenia punktu,
  • system kontroli jakości,
  • możliwość dofinansowania (dotyczy punktów już w sieci),
  • wynegocjowane ceny produktów.

Bardzo ważnym elementem istnienia w sieci jest możliwość korzystania ze wspólnego funduszu reklamowego, dzięki któremu można rozpocząć kampanię reklamową na szerszą skalę. Obecnie firma rozważa możliwość reklamy radiowej lub telewizyjnej.

W drodze indywidualnych uzgodnień istnieje możliwość wyposażenia przez sieć sali konsumpcyjnej i zakupienia innego sprzętu niezbędnego do prowadzenia punktu gastronomicznego.

Warunki finansowe

Franczyzobiorca musi przeznaczyć 6 tys. zł na opłatę wstępną, 2 tys. zł na uruchomienie produkcji (urządzenia, szkolenia itp.) i od 4 do 20 tys. na reklamę. Reklamowy fundusz własny jest indywidualnie dopasowywany do potrzeb rynku i możliwości franczyzobiorcy. Koszty remontu i wyposażenie punktu zależą od franczyzobiorcy. Firma pozostawia w zakresie urządzenia lokalu dużą swobodę.

Stałe opłaty z tytułu bycia w sieci zależą ściśle od poziomu sprzedaży. Franczyzobiorca płaci opłatę okresową w kwocie 1 zł za każdą sprzedaną pizzę i 0,50 zł od sprzedaży pozostałych dań. Dodatkową opłatą jest składka na fundusz reklamowy w kwocie 20 zł od każdego 1000 zł obrotu. (wszystkie ceny netto).

Umowy podpisywane są na 10 lat (z możliwością przedłużenia).

Info: Pan American Pizza

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Joanna Hayder

dziennikarz
Napisz do autora