Pan American Pizza: 150 restauracji do końca 2004 roku
W Polsce jest ok. 45 tys. całorocznych punktów gastronomicznych. Ciągle o prawie połowę mniej niż w krajach Europy Zachodniej. Nie mogą dziwić plany małych sieci gastronomicznych, które chcą wykorzystać potencjał naszego rynku gastronomicznego. Właśnie na uruchomieniu sieci pizzerii zależy Pawłowi Hływie.
Dobry marketing za milion – klucz do sukcesu
Strategia rozwoju oparta jest na wnikliwej analizie rynku, do której zatrudnia ona niemal sztab marketingowy. Wszędzie specjaliści os marketingu współpracują z opiekunami regionalnymi, którzy oceniają miejscowość, a nawet lokalizacje poszczególnych lokali, m.in. pod kątem atrakcyjnego położenia. Franczyzobiorców poszukują poprzez ogłoszenia w prasie codziennej i za pomocą stron www.
- Po paru ogłoszeniach w dodatkach do lokalnej prasy tylko przez dwa dni zgłosiło się do nas trzydziestu potencjalnych franczyzobiorców z centrum Polski. Spora grupa osób, które chcą podpisać z nami umowę mieszka w Warszawie lub w okolicach miasta. Współpracujemy także z biurami nieruchomości, które przygotowują nam listę lokali gastronomicznych na terenie całej Polski. Wybraliśmy już 80 miejsc i obiektów, które ewentualnie mogłyby spełniać nasze wymagania. Czekają na właścicieli. - powiedziała Nowościom Gastronomicznym druga właścicielka sieci Amelia Krzemień.
Pizza dla miast i wsi
Wszystkie pizzerie współpracują z Pan American Pizza na zasadzie franczyzy. Wstępna umowa związana z przystąpieniem do sieci to wydatek 6 tys. zł. Dodatkowe koszty to adaptacja lokalu, uruchomienie sprzedaży i poniesione nakłady na reklamę lokalu.
- Wszystkie wydatki wchodzą w skład pakietów inwestycyjnych w wys. 20, 40 i 60 tys. zł. W zależności od sumy, jaką dysponuje franczyzobiorca, proponujemy mu odpowiedni pakiet – powiedziała Nowościom Gastronomicznym Sandra Kin z Biura Centralnego Pan American w Pile.- O wszystkich posunięciach decyduje sam odbiorca. My podpowiadamy jedynie, w jaki sposób analizować koszty. W zamian za podpisanie umowy, sieć tworzy plan marketingowy, szkoli pracowników, udziela wskazówek dotyczących skutecznej reklamy i zarządzania, a także udostępniania receptury dań obiadowych, sałatkowych i pizzy oraz zapewnia niezbędny sprzęt: piece, frytkownice, zamrażarki. - powiedziała Nowościom Gastronomicznym Sandra Kin.
Firma nie ma radykalnych wymogów dotyczących lokalu. Pizzeria musi spełniać wymogi Sanepidu i działać w mieście powyżej 10 tys. mieszkańców. Istniejąca od dwóch lat na polskim rynku firma Pan American Pizza udzieliła 30 licencji na prowadzenie punktów gastronomicznych.
Źródło: Aneta Wieczorek, Nowości Gastronomiczne, marzec 2004PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Ukrainoczka dobrze wpisała się w zapotrzebowanie rynku, proponując produkty, które trafiają w gusta obywateli Ukrainy. Jak otworzyć biznes pod jej szyldem?
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
Targi Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki to 3 dni spotkań biznesowych, 150 konceptów franczyzowych i kilka tysięcy przedsiębiorców zainteresowanych otwarciem własnej firmy pod znaną marką.
Aby zarobić, trzeba sprzedać rzecz należącą do klienta, którą czasowo przechowujemy, bo nie jest naszą własnością. Lombardy świetnie prosperują, a pożyczki pod zastaw są wysoko oprocentowane.
Nowoczesny sprzedawca musi przełamywać schematy i ciągle zaskakiwać klienta. Tylko wtedy będzie mógł zwiększyć skuteczność swoich działań i pozyskiwać atrakcyjne kontrakty.
POPULARNE NA FORUM
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy
Znam osoby gdzie rocznie zarabiają 300 tys złotych prosze nie łżeć że hodowla się nie opłaca.