Coraz więcej firm inwestuje we własne placówki

Środa
24.03.2004
Firmowe placówki sprzedaży umożliwiają kontrolę nad dystrybucją, zapewniają wyższe marże przy sprzedaży, gwarantują bezpośredni kontakt z klientami. Są też bardzo ważnym elementem rozwoju marki
 

Rzeczpospolita podaje iż w Polsce przybywa firm, które decydują się na rozwój sieci własnych sklepów. Koncentrują się na projektowaniu, dystrybucji i marketingu swych wyrobów, zlecając ich produkcję zewnętrznym, czasem zagranicznym wykonawcom. Tak od lat działa większość głównych światowych marek, a ich doświadczenia wykorzystują w Polsce m.in. LPP, giełdowy Redan (sieć Top Secret i Troll), krakowski Artman (House) i wiele innych spółek. Jak podkreśla, w Rzeczpospolitej, Wojciech Morawski, prezes i właściciel Atlantica, jednej z najbardziej znanych firm bieliźniarskich, umiejętność budowania własnej dystrybucji to podstawowa sprawa dla przyszłości marek.(...)

Nie tylko produkcja

We własne sieci coraz częściej inwestują też producenci – zarówno duże zakłady z rodowodem państwowym, jak i mniejsze prywatne firmy, powstałe w ostatnich latach. Większość z nich nie rezygnuje ze współpracy z hurtowniami i niezależnymi sklepami, ale jednocześnie otwiera własne sklepy. (...) Chęć reprezentacji pełnej oferty skłoniła do inwestowania w firmowe sklepy producenta damskich ubiorów – firmę Aryton, która otworzy w marcu 5 salonów w dużych miastach i planuje rozwój sklepów w systemie franczyzy. (...)

Zapach i muzyka

W firmowe salony inwestują firmy jubilerskie jak giełdowy Kruk czy poznański Apart, który ma już 56 własnych salonów. Od trzech lat w firmową sieć inwestuje producent toreb i galanterii skórzanej Wittchen – Stawiając na markę, musimy mieć wpływ na jej wizerunek. A o nim decydujemy we własnych salonach, gdzie możemy pokazać pełną kolekcję - wyjaśnia Rzeczposopolitej Monika Mirecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Wittchena. (...)

Jak ocenia dla Rzeczpospolitej Michał Wójcik, prezes giełdowego producenta męskich ubiorów Vistula, koszty firmowych salonów są niemałe, ale jest to skuteczne narządzie ekspansji rynkowej.- Jeśli firma chce być innowacyjna, trudno jest ten cel zrealizować przez zewnętrznych odbiorców. Oni z reguły wybierają z kolekcji „bezpieczne” produkty, bo łatwiej je sprzedać - tłumaczy Rzeczpospolitej prezes Vistuli, która prowadzi dziś 29 własnych salonów, kolejne 20 działa na zasadach franchisingu.- Firmy, które łączą produkcję i dystrybucję, nie mogą zapominać, że sieć sklepów to obszar działalności, który wymaga specyficznych umiejętności i wiedzy. Liczy się wystrój, kolory wyposażenia, zapach i muzyka – podkreśla Wójcik.

Premie dla klienta

Większość firm stara się zachęcić do zakupów w swoich placówkach. Najczęściej dla stałych klientów są różnego rodzaju karty, umożliwiające kupno ze zniżką. Kupno z rabatem daje np. program lojalnościowy Apartu (Apart Diamond Club) i Karta Stałego Klienta w sieci salonów Kruka. W połowie roku program lojalnościowy dla swych klientów ma wprowadzić Vistula. (...)

Ceny, które obowiązują w sklepach firmowych, są z reguły podobne lub nieco niższe niż w innych sklepach.– Sugerujemy innym odbiorcom, aby stosowali podobne marże detaliczne i ceny – powiedział Rzeczpospolitej Ryszard Cierocki z Arytonu. – I zwykle udaje nam się ich przekonać. Bo samodzielnym firmom handlowym producent nie może niczego narzucać.

Więcej: Anita Błaszczak, Anna Sielanko, Rzeczpospolita, 19 marca 2004.
Rzeczpospolita

POPULARNE NA FORUM

Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...

211 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2023
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Znam osoby gdzie rocznie zarabiają 300 tys złotych prosze nie łżeć że hodowla się nie opłaca.

4 wypowiedzi
ostatnia 10.02.2023