08.04.2004

6,3 mln zł zysku w tym roku

Firma Dr Irena Eris w 2003 r. wypracowała 2,1 mln zł zysku netto, przy przychodach wynoszących 85 mln zł. Ponadto, firma ma nowego prezesa. Został nim Cezary Kołodziejczyk.

O 7% w stosunku do 2002 r. wzrosła sprzedaż spółki w 2003 r. To przede wszystkim zasługa 26 – proc. przyrostu eksportu, który jest kierowany głównie na Wschód. Zysk netto wyniósł 2,1 mln zł. W tym roku ma się zwiększyć do 6,3 mln zł. Aneta Dymarska, odpowiadająca za PR firmy, powiedziała Parkietowi, że tegoroczne przychody są szacowane na 93 mln zł, co by oznaczało, że wzrosną o 10%.

Poprawę wyników finansowych ma przynieść m.in. zmiana prezesa. Po dwudziestu latach kierowania spółką zrezygnował Henryk Orfinger (prywatnie mąż Ireny Eris, razem są właścicielami 100% akcji), który został przewodniczącym rady nadzorczej. Jako oficjalny powód rezygnacji podał brak czasu na godzenie obowiązków prezesa z szefowaniem m.in. Polskiemu Związkowi Pracodawców Prywatnych Branży Kosmetycznej.

Nowym prezesem został Cezary Kołodziejczyk. Pracuje w spółce od 4 lat. Do tej pory był członkiem zarządu i dyrektorem ds. rynku. A. Dymarska powiedziała Parkietowi, że to właśnie C. Kołodziejczyk opracował strategię rozwoju przedsiębiorstwa, która została przyjęta w zeszłym roku. Zgodnie z nią, firma ma zwiększyć sprzedaż w Polsce i za granicą, otwierać firmowane własnym logo instytuty kosmetyczne i rozwijać działalność centrum badawczego.

Zgodnie z danymi MEMRB (organizacja monitorująca rynek kosmetyków), Dr Irena Eris miała 16% wartościowego udziału w rynku kosmetyków do pielęgnacji twarzy. Na kolejnym miejscu znalazły się Oceanic (9,73%), Nivea (7,77%), Ziaja (6,1%), Dax Cosmetics (5,84%) i Synergie Garnier (5,61%). Dalsze miejsca zajęły w zeszłym roku Vishy, Kolastyna, Loreal, Johnson&Johnson, Dermika i Soraya.

Źródło: Ewa Bałdyga, Parkiet, 7 kwietnia 2004

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0