10.05.2004

Zainteresuj się zrzeszeniem sklepów monopolowych

Spółka Belvedere 3 ze Szczecina zawiązała Stowarzyszenie Sklepów Monopolowych.

Przyjmuje do niego placówki o obrotach minimum 60 tys. miesięcznie. Daje swój szyld i możliwość tańszych dostaw towaru dzięki umowom, które podpisała z czołowymi dystrybutorami alkoholi.

Sama spółka Belvedere 3, ma już pięcioletni staż w handlu alkoholem. Należy do niej 10 sklepów na terenie województwa zachodniopomorskiego. "Belvedere - Stowarzyszenie Sklepów Monopolowych", które przyjmuje pod swoje skrzydła sklepy na zasadzie franczyzy, działa od pierwszego stycznia tego roku. - Im więcej nas będzie w grupie, tym łatwiej będzie negocjować warunki z dostawcami. A trzeba pamiętać, że 80 proc. z nich reprezentuje kapitał zachodni - tłumaczy Aleksander Nazarow, organizator sieci. - Mamy podpisane umowy z siedemnastoma najważniejszymi dostawcami alkoholi mocnych, koniaków, wina, piwa, napojów i papierosów. Sklep, który wstępuje do grupy od razu staje się jej pełnoprawnym członkiem i otrzymuje wszelkie wypracowane przez nas warunki.

Czy handel alkoholem się opłaca?

Aleksander Nazarow podaje orientacyjne marże na wyroby, którymi handlują sklepy Belvedere: alkohole mocne - 15-20 proc., piwo - 15-25 proc., wino 20-30 proc., napoje alkoholowe 20-30 proc., papierosy - 10-15 proc.

Warunki przystąpienia do sieci

Właściciel sklepu przystępujący do sieci jest dokładnie sprawdzany pod względem wiarygodności finansowej i gospodarczej. Powinien posiadać koncesję na sprzedaż alkoholu, dysponować lokalem o powierzchni 50 m kw. i osiągać obroty w wysokości 60 tys. zł miesięcznie (lub w przypadku rozpoczynania działalności - tak je oszacować). Po podpisaniu umowy ze stowarzyszeniem otrzymuje jego szyld i ma dostosować witrynę sklepu do obowiązujących standardów.

Więcej: "Wiadomości Handlowe", marzec 2004r.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0