Powstaje nowa sieć franchisingowa

Piątek
09.03.2001
Program krajowej markowej infrastruktury turystycznej
 
Puls biznesu poinformował, że Polska Agencja Rozwoju Turystyki (PART) zajęła się kreacją i rozwojem polskich marek turystycznych w takich dziedzinach, jak: gastronomia, farmy zdrowia, gospodarstwa agroturystyczne oraz ośrodki jeździeckie. Usługi te będą rozwijane w oparciu o tworzoną przez PART sieć franchisingową. Przystąpienie do sieci dysponującej turystycznym know-how to inwestycja rzędu 300 tys. zł. Za około rok przedsiębiorcy zainteresowani lokowaniem kapitału w obiekty i usługi turystyczne będą mogli przystąpić do stworzonego przez Polską Agencję Rozwoju Turystyki programu krajowej markowej infrastruktury turystycznej. Obejmuje on takie dziedziny, jak: przydrożne restauracje, ośrodki jeździeckie, farmy zdrowia i gospodarstwa agroturystyczne. Na razie powstają ośrodki pilotażowe, które zweryfikują w praktyce koncepcję PART-u.

Agencja zdecydowała się na promocję segmentów turystyki, w których - zdaniem ekspertów - można wykreować czysto polskie marki, będące alternatywą dla zalewających kraj rozwiązań z Zachodu. Program krajowej markowej infrastruktury turystycznej powstawał w powiązaniu z międzynarodową kampanią promującą Polskę jako kraj turystyki aktywnej, która ma ruszyć w europejskich mediach w 2002 r. Kampanii patronuje Polska Organizacja Turystyczna, udziałowiec PART-u. - Chcemy ukierunkować inwestycje turystyczne w Polsce. Obecnie budowane są głównie hotele szkoleniowo-konferencyjne i aquaparki. To jednak za mało, by wypromować atrakcyjny dla zagranicznych turystów wizerunek Polski. My chcemy rozwijać te dziedziny, w których nasz kraj może być konkurencyjny, np. polskie ośrodki jeździeckie – wyjaśnił Pulsowi Biznesu Sylwester Pruchniewski, dyrektor generalny PART.

Agencja dostarczy inwestorom know-how, koncepcję marketingową, technologiczną, architektoniczną i prawną oraz biznesplany i studia wykonalności przedsięwzięć. Zainteresowani inwestycjami pod nadzorem PART powinni dysponować kapitałem w wysokości co najmniej 300 tys. zł lub własną infrastrukturą turystyczną. Według Sylwestra Pruchniewskiego, najszybciej będą gotowe do sprzedaży marki: Leśne Runo (przydrożne restauracje) oraz Stajnia Polska (ośrodki jeździeckie).

- Zaczęliśmy od tworzenia markowej sieci przydrożnych restauracji, ponieważ franczyza przynosi najszybszy zysk właśnie w gastronomii. Naszym projektem są zainteresowani głównie właściciele stacji benzynowych, ze względu na niski koszt adaptacji i modernizacji funkcjonujących przy stacjach obiektów. W Polsce trudno znaleźć dobre restauracje przydrożne. Poza siecią McDonald's oraz barami z wątpliwej jakości jedzeniem, kierowcy nie mają większego wyboru. Naszą alterantywą jest Leśne Runo, sieć fast-foodów promująca polskie jedzenie, które będzie przygotowywane przez firmę LOT Catering. Podobnie jak McDonald's, który nadaje własne nazwy produktom, my nie będziemy sprzedawać zwykłych pierogów, czy naleśników, ale "rogi" i "leśniki" – opowiadał dziennikarzom gazety Sylwester Pruchniewski.

PART znalazł inwestora partnera, z którym przez 12 miesięcy będzie testował funkcjonowanie kilku markowych restauracji Leśne Runo. Agencja współpracuje ze szwedzką siecią stacji benzynowych Preem. Koncern zaproponował kilka atrakcyjnych lokalizacji dla celów sieci. Otwarcie pierwszej restauracji Leśne Runo nastąpi do końca pierwszego półrocza 2001. Jeśli ta inicjatywa zakończy się sukcesem, do sieci będą mogli przystępować samodzielni inwestorzy. - Wszystkie restauracje będą miały identyczny, drewniany wystrój wnętrz, serwowały klientom to samo menu i zatrudniały jednakowo przeszkoloną obsługę. Przeprowadziliśmy wśród kierowców badania wykazujące gdzie są największe potrzeby i wybraliśmy trasy: Warszawa-Gdańsk, Warszawa-Katowice oraz Warszawa-Poznań. Pierwszych pięć restauracji powstanie przy stacjach benzynowych Preem, zlokalizowanych na tych trasach - mówi Sylwester Pruchniewski.

Igor Pawela, prezes Preem Polska, ocenia, że PART dobrze zdefiniował potrzeby rynku.
- Kiedy PART przedstawił nam swoją propozycję, w ciągu dwóch spotkań doszliśmy do porozumienia w sprawie pilotażowego obiektu. Globalne sieci, typu McDonald's czy New York Pizza, mają wewnętrzne kryteria odnośnie do obiektów, w których lokują swoje restauracje, a nie wszystkie nasze stacje je spełniają. Obecnie mamy w sieci 93 bary, prowadzone na zasadzie franczyzy, w których poziom usług gastronomicznych jest bardzo niejednolity. Około 30 z nich jest zainteresowanych inwestycją w projekt PART-u - twierdził Igor Pawela. PART prowadzi także rozmowy z koncernami: PKN Orlen oraz Statoil.

Agencja ma nadzieję na zainteresowanie potencjalnych inwestorów również marką Stajnia Polska.
- Chcemy promować ośrodki jeździeckie, bo jest to dziedzina, w której Polska może zaistnieć na turystycznej mapie Europy. Ośrodki, które przystąpią do naszej sieci, zyskają nowy wizerunek, wspólną promocję, identyczny standard usług. W ramach sprzedawanego know-how, PART zapewni ich właścicielom m.in. szkolenia dla personelu recepcji i kuchni oraz trening koni - zapowiedział dyrektor PART.

Więcej: Karolina Guzińska, Puls Biznesu, 9 marca 2001

Puls Biznesu

POPULARNE NA FORUM

Nie zapomnij o szkoleniach bhp

Co się dzieje w przypadku gdy kursy bhp się nie odbędą? Wydaje mi się, że wtedy kary są bardzo wysokie.

22 wypowiedzi
ostatnia 16.07.2018
Finansowanie reklamy we franczyzie

Podstawowym źródłem finansowania działań marketingowych we franczyzie są środki pieniężne zebrane z wpłat na wspólny fundusz przeznaczony na ten cel. Jednakże w...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.07.2018
Skuteczna i tania reklama małej firmy

Polecam reklame w aplikacji która łączy klientów z partnerami handlowymi. Koszt 0 zł. Płacimy do 5% kwoty której klient u nas zostawił. Czyli tak naprawdę płacimy...

407 wypowiedzi
ostatnia 15.07.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

I want to encourage that you continue your great writing, have a nice day! Wifi hacking apk

82 wypowiedzi
ostatnia 14.07.2018
Biznes po stronie dobra

Dollar General company has its origins in Scottsville, Kentucky from James Luther “J.L.” Turner and his son Cal Turner. James Turner’s father died in an accident in 1902...

18 wypowiedzi
ostatnia 12.07.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

I enjoyed over read your blog post. Your blog have nice information I got good ideas from this amazing blog. I am always searching like this type blog post. I hope I will see...

82 wypowiedzi
ostatnia 11.07.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

I enjoyed over read your blog post. Your blog have nice information I got good ideas from this amazing blog. I am always searching like this type blog post. I hope I will see...

82 wypowiedzi
ostatnia 11.07.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

nice post. Thanks for sharing such an interesting and witty post with us. Electromagnetic spider repellent

82 wypowiedzi
ostatnia 11.07.2018