Kasa w kapturze
Na młodzieżowym trendzie zarabia już w Polsce około 30 producentów ubrań (Malita, Clinic), a łączna wartość ich sprzedaży przekracza 100 mln zł. Rynek mody hiphopowej rośnie w tempie 20-30 proc. rocznie i za kilka lat – jak szacują sami producenci – jego wartość może przekroczyć 500 mln zł. Wartość całego amerykańskiego rynku wyrosłego na kulturze hip hopu, przekroczyła 100 mld dolarów i wciąż rośnie.
Hiphopowy biznes kusi potentatów: gdańska spółka LPP, znana z odzieży sprzedawanej pod marką Reserved, wystartowała w marcu z nową marką dla nastolatków – Croop. W ciągu czterech miesięcy sprzedaży tych ubrań przekroczyła 7 mln zł i była o kilkanaście procent wyższa niż zakładał biznes plan.
W sklepach pod nazwą Cropp (jest ich w całej Polsce już ponad 20) słychać przeboje hip hopu, a sprzedawcy witają się z klientami, jak koledzy z podwórka. Spodnie z metką Croopa można już kupić za 50-70 zł, a koszulki za niespełna 30-40 zł.
Również operator telefonii komórkowej PTC chce wejść na rynek z kolekcją odzieży pod marką Heyah, stworzoną przez młodego stylistę Bartłomieja Wieczorka. Firma ma nadzieję, że sprzedając młodzieżowe ciuchy odniesie sukces nie mniejszy niż w przypadku telefonów komórkowych. Sieć Heyah pojawiła się na rynku niespełna cztery miesiące temu i dziś ma już ponad milion klientów.
Przedstawiciele PTC nie ukrywają, że udało im się, bo umieli przyciągnąć nastolatków, wychowanych na bezkompromisowej kulturze hip hopu, którzy z dystansem podchodzą do skomplikowanych ofert operatorów komórkowych. Heyah, w odróżnieniu od starej marki Era, przemówił do młodych klientów ich językiem: „bez ściemy”. A w kampanii reklamowej nowej sieci wykorzystano elementy kultury hiphopwej: graffiti, wlepki itp.
Moda hiphopowej subkultury komercjalizuje się i staje się stylem obowiązującym na ulicy, w szkołach, sklepach i kinach.
Więcej: Ewa Wesołowska, Artur Grabek, Newsweek 31/2004.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Uwielbia upiększać kobiety, kocha zarabiać pieniądze – to tajniki sukcesu Małgorzaty Ekert, właścicielki butiku Fashion Dream Team.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
VIVE Profit chce zakończyć ten rok z siecią liczącą sto sklepów. Czy jest już blisko tej liczby?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.