27.08.2004

Turecki król kebabu wchodzi do Polski

Remzi Kaplan, turecki biznesmen, czołowy na niemieckim rynku oferent kebabu, planuje budowę w Polsce fabryki oraz sieci franchisingowej.

Coraz więcej firm z zachodu, które na unijnych rynkach wyczerpały już możliwości dynamicznego rozwoju, spogląda na Polskę jako miejsce dalszej ekspansji. Widać to szczególnie przy zachodniej granicy, gdzie przedstawiciele firm niemieckich szukają gruntów pod przyszłe inwestycje oraz zakupy. Jedną z nich jest Kaplan.

Fabryka kebabu

- Szukamy w okolicach Szczecina lokalizacji pod budowę zakładu przetwarzającego mięso na potrzeby sieci fast food oferujących kebaby według prawdziwej tureckiej receptury - informuje Jacek Schaffer, prezes utworzonej w maju spółki Kaplan Polska.

Firma otworzyła już na Pomorzu pierwsze punkty sprzedaży z logo Kaplan, m.in. w Rewalu, Pobierowie i Dziwnówku. Na razie zaopatruje je w mięso z fabryk Kaplana w Berlinie.

Polskie drogi

Firma chce w Polsce prowadzić trzy rodzaje działalności: przetwórstwo i sprzedaż mięsa do punktów gastronomicznych na terenie całego kraju, budowę własnej sieci gastronomicznej oraz stworzenie systemu franczyzowego dla sieci fast foodów z logo Kaplan. O współpracy w finansowaniu tego ostatniego Kaplan rozmawia z Bankiem BPH. - Planujemy stworzyć sieć 100 punktów fast food - mówi Jacek Schaffer.

Więcej: Wiktor Szczepaniak, "Puls Biznesu", 27 sierpnia, 2004r.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0