01.10.2004

Biznes przyszłości

Tematem numeru są tanie koncepty franczyzowe. W dziale doradczym przedstawiamy zalety i wady franchisingu oraz pokazujemy na co należy zwrócić uwagę przy wyborze franczyzy. W dziale „Jest sprawa” publikujemy artykuł, który opisuje walkę konkurencji na rynku fryzjerskim.

Fachowo i ciekawie o franchisingu

Poznaj pomysły na własny biznes! Magazyn Franchising Info zawiera aktualne informacje o sieciach franchisingowych działających w Polsce. Przedstawia najnowsze wydarzenia i trendy na rynku franchisingowym, opisuje sukcesy i porażki, doradza biorcom i dawcom licencji oraz omawia zmiany w polskim prawie i podatkach.

W dziesiątym numerze

Nowe otwarcie

Moda pań posłanek
Polska firma odzieżowa Aryton, mimo że jest obecna na rynku odzieżowym od ponad dziesięciu lat, dopiero w tym roku zdecydowała się otworzyć pierwsze sklepy franczyzowe.

Info-shorty

TelePizza modyfikuje strategię
TelePizza Poland, spółka zarządzająca siecią 94 pizzerii, zmodyfikowała strategię działania. Firma po otwarciu 90 lokali wielkomiejskich postanowiła rzucić wyzwanie lokalnym pizzeriom z miast do 80 tysięcy mieszkańców.

Zarobić na rybach i glonach
Bary Bonsai nie mają ujednoliconego wyglądu. Nawet menu jest zróżnicowane. Na czym w takim razie polega franchising sieci?

Liberty tylko na Plusie
Liberty koncentruje się na sprzedaży usług jednego operatora – sieci Plus GSM. W jaki sposób Plus rekompensuję Liberty rezygnację z zysków, które umożliwiłoby mu multioperatorstwo?

Porcelanowi partnerzy
Villeroy&Boch postanowił dystrybuować swoją porcelanę poprzez sieć sklepów Witek’s. Obie firmy negocjują warunki współpracy. Czy jest ona korzystna dla obydwu sieci?

Komórka i cyfrówka w jednym
W niedalekiej przyszłości telefon komórkowy i aparat fotograficzny będą jednym urządzeniem. Z rynku znikną telefony tylko do dzwonienia i aparaty tylko do fotografowania. Firmy, które oprą swój biznes na mariażu telefonii i fotografii mogą sporo zarobić.

Jak sobie pościelesz, tak sobie zarobisz
Firma Art du Blanc masterbiorca francuskiej marki Carre Blanc rozpoczęła sprzedaż własnych sklepów franczyzobiorcom.

Temat numeru - tanie koncepty franczyzowe

Tania ale własna firma
Tanie koncepty franczyzowe stwarzają szansę. Dzięki nim własną firmę może otworzyć nawet bezrobotny z odprawą, czy absolwent z pożyczką z Urzędu Pracy. Dobry wybór taniego systemu może dać zarobki, które pozwolą otworzyć kolejny punkt lub coś większego.

W artykule opisane są następujące sieci franczyzowe: Perfect Lady, Alois Dallmayr, Cafe Minute, Mr Hamburger, Pan American Pizza, Modry Słoń, Razem, Goran, Domet.

Dobre rady

Jak uniknąć złudzeń przy wyborze marki
Gdy kandydat na biorcę wybiera franczyzę, wydaję mu się, że podejmuje racjonalną decyzję. Powinien jednak dokładnie przyjrzeć się swoim emocjom. W artykule radzimy na co należy zwrócić uwagę przy wyborze franczyzy.

Oświetlamy ciemną stronę franchisingu
Dwutygodnik „BusinessWeek” opublikował artykuł o „ciemnej” stronie franchisingu. Autor napisał: „Franchising nie daje gwarancji sukcesu, tępi inwencję, faworyzuje właścicieli licencji”. Przedstawiamy wady i zalety franchisingu we właściwych proporcjach.

Jest sprawa

To jest wojna!
Po 4 sierpnia rynek markowych salonów fryzjerskich w Polsce już nigdy nie będzie taki sam. Opisujemy walkę konkurencyjnych sieci fryzjerskich: Camille Albane vs. Jean Louis David.

Katalog franczyz i systemów partnerskich

Wybierz coś dla siebie
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.


Ponadto: informacje o sieciach: Carre Blanc, NO Graffiti, Nicole, Tea Club, Szame, Teletorium, Yogen Fruz, Pizza Dominium, Derri i innych.

Magazyn Franchising Info możesz zamówić przez internet w księgarni (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Aktualne wydanie magazynu jest także dostępne w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.

Udostępnij artykuł