To się da rozkręcić
Prowadząc FOTOSTOP dobrze mieć kontakty w branży fotograficznej. Wtedy można naprawdę korzystać z plusów, które daje sieć – mówi Jacek Szajner, który prowadzi punkt w galerii Promenada na warszawskiej Pradze.
Prowadzę salon od kilku miesięcy. Coraz więcej wiem o życzeniach klientów, ale też coraz więcej pracuję. Jeśli wezmę dużo indywidualnych zleceń na wywoływanie i skanowanie potrafię pracować od 9 rano do 2 w nocy. Standardowo wychodzę przed 20. Pracują ze mną jeszcze dwie osoby.
Biznes bardzo odpowiada moim zainteresowaniom. Ponieważ sam fotografuję śluby i komunie korzystam teraz z tańszego, bo własnego punktu wywołania. Oczywiście, roznoszę też ulotki i ślę maile do znajomych z branży, żeby wywoływali u mnie. Mam wrażenie, że znajomości wśród fotografów są podstawą powodzenia każdego salonu fotograficznego. Czekanie na klienta nawet w Fotostop byłoby samobójstwem.
W pobliżu mojej galerii jest MediaMarkt, miejsce dla klienta masowego, więc konkuruję z nim skupiając się na kliencie z potrzebami indywidualnymi. Ludzie przychodzą zrobić sobie stylizowane zdjęcie w studio (widoczne z korytarza galerii – red.), archiwizują stare zdjęcia na CD, proszą mnie o układanie albumów i skanowanie, czyszczenie barwne i powiększanie starych zdjęć rodzinnych. Staram się rozszerzać ofertę. Chciałbym też, aby coraz więcej pracowało studio (obsługa komunii, ślubów, rocznic). Przegrywam też filmy VHS i 8-milimetrowe na DVD.
Uzupełnieniem usług jest sprzedaż aparatów i akcesoriów. Sprzedaż ma swoje wahania sezonowe: aparaty dobrze idą przed komunią, przed wakacjami i w ich trakcie aż do końca września. Tak długo pewnie dlatego, że ludzie widzą aparaty u znajomych i chcą mieć takie same albo lepsze. Wyścig dotyczy teraz zwłaszcza cyfrówek. Wysoka sprzedaż jest też przed Gwiazdką, ale ten sezon ma każda branża detaliczna.
W ostatnim czasie staram się o dopracowanie wizualizacji salonu. Franczyzodawca trochę się spóźnia z dostarczeniem drobnych elementów marketingowych: tablicy informacyjnej z opisem usług. Chcę też przeprowadzić kampanię ulotkową w kilku dzielnicach oddalonych od Promenady, z których klienci jeszcze do mnie nie docierają.
Co mnie cieszy, klientów mam coraz więcej i zlecają mi coraz więcej pracy. Dużo osób samodzielnie wywołuje zdjęcia w cyfrowym samoobsługowym kiosku. Mam nadzieję, że ta liczba jeszcze wzrośnie, bo maszyna jest droga i szybko się nie zwraca. Na pewno jest za to atrakcją, która przyciąga do punktu. Zwłaszcza dwa typy klientów. Tych, którzy intymnie chcą wywołać jakieś drobne nieprzyzwoitości oraz domorosłych fotografików, którzy chcą sami zmienić kontrast, nasycenie barw i wykadrować zdjęcie.
Ten biznes mnie kręci, ale nie popadam w puste zachwyty, bo w biznesie jestem od kilku lat i wiem, jakie są okresy zwrotu. Inwestycja w salon FOTOSTOP powinna zwrócić się najpóźniej w 2-3 lata i to mnie satysfakcjonuje.
Więcej: Arkadiusz Słodkowski, Franchising Info, październik/listopad 2004 r.PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Ukrainoczka dobrze wpisała się w zapotrzebowanie rynku, proponując produkty, które trafiają w gusta obywateli Ukrainy. Jak otworzyć biznes pod jej szyldem?
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
Targi Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki to 3 dni spotkań biznesowych, 150 konceptów franczyzowych i kilka tysięcy przedsiębiorców zainteresowanych otwarciem własnej firmy pod znaną marką.
Aby zarobić, trzeba sprzedać rzecz należącą do klienta, którą czasowo przechowujemy, bo nie jest naszą własnością. Lombardy świetnie prosperują, a pożyczki pod zastaw są wysoko oprocentowane.
Nowoczesny sprzedawca musi przełamywać schematy i ciągle zaskakiwać klienta. Tylko wtedy będzie mógł zwiększyć skuteczność swoich działań i pozyskiwać atrakcyjne kontrakty.
POPULARNE NA FORUM
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy
Znam osoby gdzie rocznie zarabiają 300 tys złotych prosze nie łżeć że hodowla się nie opłaca.