28.03.2001

Polska uroda

Na rynku kosmetyków silną pozycję zajmują firmy polskie

Puls Biznesu poinformował, że na polskim rynku środków do pielęgnacji ciała silną pozycję zajmują rodzime firmy. W żadnym innym państwie w Europie Środkowej i Wschodniej na półkach z kosmetykami nie ma tylu lokalnych marek, co w Polsce. Stanowią one aż 55 proc. rynku. W Polsce działa ponad 400 firm kosmetycznych. Rynek jest niezwykle rozdrobniony

- Obok mnóstwa małych, garażowych producentów, którzy wytwarzają tanie produkty, miejsce dla siebie znalazły zachodnie koncerny. Silną pozycję mają polscy producenci kosmetyków. Działanie na tak konkurencyjnym rynku jest tym trudniejsze, że konsumenci nie są wierni jednej marce – powiedział dziennikowi Jerzy Zieliński, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Pollenie Ewa. Dodaje, że polscy klienci lubią eksperymentować. Często zmieniają marki kosmetyków.

- Polscy producenci mają 55 proc. rynku kosmetycznego. Jedną z przyczyn dobrej pozycji lokalnych marek jest to, że nasz kraj ma bogate kosmetyczne tradycje – wyjaśnił w gazecie Cezary Kołodziejczyk, dyrektor ds. rynku w firmie Dr Irena Eris.

Polskie firmy kosmetyczne jak grzyby po deszczu zaczęły się pojawiać na początku lat 90. Wszystkie podkreślały naturalność i ziołowy skład swoich produktów.

W tym samym czasie rozpoczęła działalność firma Dr Irena Eris.

- Marka Dr Irena Eris powstała już w 1983 roku. Jednak zaczęliśmy ją promować i sprzedawać na masową skalę dopiero na początku lat 90. Pojawiło się wówczas wiele polskich firm kosmetycznych, z których część zniknęła po wejściu na rynek zachodniej konkurencji. Powód. Nie rozwijały swojej marki – wyjaśnił dziennikowi Cezary Kołodziejczyk. Jego zdaniem, warunkiem przetrwania było przede wszystkim konsekwentne promowanie polskiego brandu.

Polskie kosmetyki cieszą się dużą popularnością w Kanadzie, USA i w krajach WNP.

Więcej: Puls Biznesu, Małgorzata Zgutka, 28 marca 2001

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0