14.12.2004

Mini Market Ruchu i Markecik Spożywczy Kolportera

Ruch i Kolporter rozpoczynają konkurowanie na nowym polu - detalicznego handlu spożywczego.

Ruch i Kolporter, do których należy łącznie ponad 85 proc. kolportażu prasy w Polsce, rozpoczynają konkurowanie na nowym polu - detalicznego handlu spożywczego. Obie firmy budują sieć sklepów ogólnospożywczych - Ruch pod szyldem Mini Market, a Kolporter - Markecik Spożywczy. Mają one powstawać na osiedlach, bądź przy ciągach komunikacyjnych w miastach powyżej 20 000 mieszkańców.

Budowa sieci sklepów spożywczych przez firmy specjalizujące się w dystrybucji prasy, nie jest w Europie czymś niezwykłym. Placówki takie rozwija np. fińska Rautakirja. Rozszerzenie asortymentu o produkty pozaprasowe to konieczność rynkowa.

Jako pierwszy w handel ogólnospożywczy wszedł Ruch, otwierając w Sieradzu, w grudniu minionego roku, pilotażowy Mini Market o powierzchni 85 m2. Sklepy Ruchu są lokalizowane w miejscowościach liczących od 20 000 do 50 000 mieszkańców, w których nie przewiduje się sąsiedztwa super- i hipermarketów. Pomimo takich założeń, istnieją jednak plany budowy Mini Marketu również w Warszawie. - Ta forma sprzedaży zajmuje ważne miejsce w naszej strategii na najbliższe dwa lata. Zamierzamy otwierać 6-10 sklepów tego formatu rocznie - powiedziała "Wiadomościom Handlowym" Elżbieta Szafrańska, rzecznik prasowy Ruchu.

Kolporter podpatrzył model amerykański

Ekspansję w nowych segmentach rynku kontynuuje także kielecki Kolporter, który rozpoczął budowę w miastach powyżej 20 000 mieszkańców, sieci osiedlowych sklepów pod szyldem Markecik Spożywczy. Na razie działają 4 testowe obiekty (w Warszawie, Kielcach i Radomiu), a do końca roku powstanie jeszcze jeden.

Markeciki - podobnie, jak Saloniki Prasowe - będą rozwijane w systemie partnerskim.

Więcej: Grzegorz Szafraniec, "Wiadomości Handlowe", grudzień, 2004 r.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0