30.12.2004

Coraz więcej franczyzowych sieci gastronomicznych

Coraz więcej sieci gastronomicznych działających w Polsce zapowiada przygotowanie oferty franczyzowej. Polski rynek jest atrakcyjny również dla zachodnich inwestorów.

Wiele polskich sieci we franczyzie upatruje szansy na szybki rozwój i wygranie walki z konkurencją. Często są to sieci, które działają na rynku już wiele lat i do tej pory planowały rozwój wyłącznie własnych lokali.

Ofertę franczyzową przygotowały lub planują m.in. Pizza Dominium, Delicje Ristorante, Hammurabi, Da Grasso, Metropizza, Leśne Runo, Pesca bar, Wedel. Część z nich sprzedała już nawet pierwsze licencje. Niedawno pojawił się pierwszy franczyzowy punkt jedynej dotąd pijalni czekolady Wedla i po jego sukcesie wiadomo już, że w przyszłości będą kolejne. Wreszcie: pojawiają się całkowicie nowe sieci, które od początku zakładają, że rozwijać się będą głównie dzięki franczyzie, m.in. World Cafe, Cafe Minute.

Zdaniem ekspertów rynku w następnych latach należy spodziewać się dalszego rozwoju franczyzy w gastronomii. - Prawda jest jednak taka, że w gastronomii, oprócz rozpoznawalnej marki, duże znaczenie ma także koncepcja prowadzenia lokalu. Ciekawa, niespotykana dotąd na rynku, ma szansę przebicia się nawet bez znanej nazwy - twierdzi Michał Wiśniewski z firmy PROFIT system.

Więcej: "Nowości Gastronomiczne", grudzień, 2004 r.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0