14.01.2005

TP tnie prowizje partnerom

Dystrybutorzy usług i partnerzy telekomu otrzymali nowe warunki współpracy. TP twierdzi, że korzystniejsze. W środowisku jednak wrze.

Nowy rok dla dystrybutorów i partnerów handlowych TP nie zaczął się dobrze. Ci pierwsi stracili monopol na sprzedaż usług dla partnerów, a tym drugim zostały znacznie obcięte prowizje. Telekom uważa, że zmiany mają spowodować dalszy dynamiczny rozwój sieci partnerskiej.

Sami też potrafią

Zabranie wyłączności na dystrybucję usług firmom Veracomp i RRC w perspektywie może doprowadzić do całkowitego wyeliminowania ich z kanału partnerskiego bądź do marginalizacji ich roli. Około 200 partnerów handlowych TP zaopatrujących się dotychczas u dystrybutorów może od początku roku zamawiać usługi bezpośrednio w TP. Dostaną te same ceny i warunki co dotychczas.
- Wierzymy, że dotychczasowi partnerzy zostaną przy nas. Jeśli sprzedaż będzie spadała rozważymy poszerzenie oferty o usługi innych operatorów - mówi Mariusz Kochański z Veracompu.

Punkt widzenia

Modyfikacja programu partnerskiego objęła również partnerów handlowych. Najważniejszą zmianą jest dla nich obniżka większości prowizji. TP twierdzi, że modyfikacja wynagrodzeń to odpowiedź na... uwagi partnerów.
- Zmiany objęły też system wynagradzania prowizyjnego, który został dostosowany do oczekiwań partnerów - powiedziała gazecie "Puls Biznesu" Barbara Górska, rzecznik TP.
- Za część usług nasza prowizja została obniżona blisko o połowę - mówi jeden z partnerów telekomu. Według części z nich, telekom zachował się nie fair, sprzedaż przyśpiesza od kilku miesięcy. Każdy z partnerów zainwestował też we współpracę z telekomem, choćby przez zatrudnienie dedykowanych pracowników. TP nie ma sobie nic do zarzucenia.
- Zmiany wprowadzone do programu partnerskiego na 2005 r. mają spowodować dalszy rozwój sieci partnerskiej w zakresie oferowania usług dla klientów biznesowych - podsumowuje Barbara Górska.

Więcej: "Puls Biznesu", 14 styczeń, 2005 r.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0