Branża odzieżowa stawia na franczyzę

Czwartek
27.01.2005
Franczyza to efektywny sposób budowania dużej sieci handlowej. Obok dobrych efektów sprzedaży wzmacnia pozycję marki.
 

W 2004 r. franczyza w Polsce przeżyła prawdziwy rozkwit. Liczba systemów franczyzowych w Polsce powiększyła się o 39 i obecnie jest ich 210. Najchętniej z tego instrumentu rozwoju korzystają firmy odzieżowe i obuwnicze. W tej branży istnieją już 43 systemy.
- Obecnie działa już w niej 1600 jednostek franczyzowych. W 2004 r. wartość inwestycji franczyzobiorców przekroczyła 194 mln zł - mówi Andrzej Krawczyk, dyrektor działu franchisingu PROFIT system.

Testowanie rozwiązań

Działania firmy DSD w Polsce rozpoczęły się w 2000 r., kiedy w warszawskiej Galerii Mokotów na powierzchni 1300 m2 powstał największy w Europie firmowy salon z odzieżą skórzaną marki DERRI. DSD, czyli konsorcjum 200 tureckich producentów wyrobów skórzanych, postanowiło od Polski rozpocząć ekspansję na inne kraje europejskie. Anetta Pszczołowska, dyrektor generalny DSD Polska, otrzymała za zadanie m.in. wypracowanie modelu rozwoju firmowej sieci sprzedaży.
- Sprawdziliśmy opłacalność różnych sposobów dystrybucji wyrobów DERRI. Trafiały one do ekskluzywnych salonów odzieżowych oraz do odbiorców hurtowych. Po ponad roku nawiązaliśmy kontakt z inwestorką z Włocławka, która wyraziła zainteresowanie otworzeniem sklepu franczyzowego na powierzchni 100 m2 - opowiada Anetta Pszczołowska.

Obustronna korzyść

Franczyza okazała się strzałem w dziesiątkę. W 2004 r. zostały uruchomione dwa kolejne sklepy franczyzowe z odzieżą DERRI - na Starym Rynku w Bydgoszczy i w centrum biznesowo-handlowym Altus w Katowicach.
- Mamy wpływ na ekspozycję marki i kształtowanie jej wizerunku. Sprzedaż hurtowa nie daje takich możliwości - powiedziała gazecie "Puls Biznesu" Anetta Pszczołowska.

W 2005 r. DSD Polska planuje otworzenie w kraju 10 nowych salonów działających na zasadzie franczyzy, m.in. w Łodzi, Krakowie i Poznaniu. Strategia firmy zakłada zrównoważony rozwój sieci, tak by nie nasycić lokalnych rynków.
- DERRI to luksusowa marka. Wielką wagę przywiązujemy więc do lokalizacji sklepów - interesują nas eleganckie galerie handlowe, jak gdański Klif czy ulice o dużym potencjale nabywczym - mówi Anetta Pszczołowska.

Więcej: "Puls Biznesu", 27 stycznia, 2005 r.
Puls Biznesu

POPULARNE NA FORUM

Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...

211 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2023
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Znam osoby gdzie rocznie zarabiają 300 tys złotych prosze nie łżeć że hodowla się nie opłaca.

4 wypowiedzi
ostatnia 10.02.2023