01.03.2005

Mrówka w katalogu franczyz i systemów partnerskich

W katalogu franczyz i systemów partnerskich prezentujemy Mrówkę, sieć sklepów z odzieżą dla młodzieży.

Początki funkcjonowania Mrówki sięgają 1996 roku. Wówczas powstał pierwszy sklep firmy.
- Bogaty asortyment, ciekawy wystrój oraz kontrowersyjne wystawy spowodowały, że sklep cieszył się dużym zainteresowaniem - mówi Piotr Śmieszek, współzałożyciel firmy.

Szybki rozwój

W ciągu krótkiego czasu liczba sklepów firmowych i punktów współpracujących wzrosła do około 200. W tym okresie zmienił się wystrój sklepów, a także ich asortyment. W 2002 roku udziałowcy zaczęli poważnie myśleć o zbudowaniu ogólnopolskiej profesjonalnej sieci dystrybucji. Ograniczyli rozwój sprzedaży i skoncentrowali się na rozbudowie sieci własnych sklepów. Na własnej skórze „przećwiczyli” różne warianty lokalizacji sklepów sprawdzając ich obroty i rentowność. Eksperymenty te pozwoliły na opracowanie formuły lokalizacji i organizacji sklepu gwarantującej sukces finansowy. Niestety odbiły się negatywnie na obrotach firmy i jej rentowności.

Kosztowne eksperymenty

O ile w 2003 roku przy przychodach rzędu ok. 3.970 tys. zł spółka wykazała zysk w wysokości 605 tys. zł, to w roku 2004 koszty tworzenia i likwidowania sklepów sprawiły, że przy przychodach 4.700 tys. zł zysk wyniósł zaledwie 30 tys. zł.
- Nie uważamy tego okresu za stracony. Dzięki wielu próbom wypracowaliśmy dobry model sklepu firmowego - stwierdza Piotr Śmieszek.

Więcej własnych sklepów

Poza siecią sklepów własnych odzież Mrówki jest dystrybuowana poprzez sieć 40 sklepów firmowych działających na zasadach franchisingu. Planowany jest rozwój sieci sklepów własnych do około 140. Mają być one zlokalizowane w miastach o liczbie mieszkańców powyżej 40 tys. Ponadto dystrybucja odzieży Mrówki odbywa się poprzez sieć 50 stoisk firmowych w miastach zamieszkałych przez 20-40 tys. mieszkańców. Przedstawiciele sieci planują rozwój sieci stoisk firmowych do 100.

Poszukujemy franczyzobiorców

Przedstawiciele sieci poszukują franczyzobiorców, którzy będą chcieli otwierać nowe sklepy pod szyldem „Mrówka”. Obecnie sieć chce przekazać część swoich własnych sklepów franczyzobiorcom.
Adresy sklepów własnych, które udziałowcy „Mrówki” chcą przekazać franczyzobiorcom:

  • Bydgoszcz: Auchan - 72 m 2, ul. Gdańska – 199 m2
  • Grudziądz: ul. Długa – 80 m2
  • Włocławek: Galeria „Millenium” – 20 m2
  • Katowice: ul. Staromiejska - 80 m2
  • Kraków: „Kraków Plaza” – 41 m2
  • Zabrze: „Platan” – 33 m2
  • Sosnowiec: „Plejada” – 67 m2

Wymienione sklepy funkcjonują pod podanymi lokalizacjami od kilku lat i mają swoją stałą klientelę. Zainteresowane osoby mogą kupić dowolną ilość wymienionych sklepów.

Info: Mrówka