Mrówka w katalogu franczyz i systemów partnerskich
Początki funkcjonowania Mrówki sięgają 1996 roku. Wówczas powstał pierwszy sklep firmy.
- Bogaty asortyment, ciekawy wystrój oraz kontrowersyjne wystawy spowodowały, że sklep cieszył się dużym zainteresowaniem - mówi Piotr Śmieszek, współzałożyciel firmy.
Szybki rozwój
W ciągu krótkiego czasu liczba sklepów firmowych i punktów współpracujących wzrosła do około 200. W tym okresie zmienił się wystrój sklepów, a także ich asortyment. W 2002 roku udziałowcy zaczęli poważnie myśleć o zbudowaniu ogólnopolskiej profesjonalnej sieci dystrybucji. Ograniczyli rozwój sprzedaży i skoncentrowali się na rozbudowie sieci własnych sklepów. Na własnej skórze „przećwiczyli” różne warianty lokalizacji sklepów sprawdzając ich obroty i rentowność. Eksperymenty te pozwoliły na opracowanie formuły lokalizacji i organizacji sklepu gwarantującej sukces finansowy. Niestety odbiły się negatywnie na obrotach firmy i jej rentowności.
Kosztowne eksperymenty
O ile w 2003 roku przy przychodach rzędu ok. 3.970 tys. zł spółka wykazała zysk w wysokości 605 tys. zł, to w roku 2004 koszty tworzenia i likwidowania sklepów sprawiły, że przy przychodach 4.700 tys. zł zysk wyniósł zaledwie 30 tys. zł.
- Nie uważamy tego okresu za stracony. Dzięki wielu próbom wypracowaliśmy dobry model sklepu firmowego - stwierdza Piotr Śmieszek.
Więcej własnych sklepów
Poza siecią sklepów własnych odzież Mrówki jest dystrybuowana poprzez sieć 40 sklepów firmowych działających na zasadach franchisingu. Planowany jest rozwój sieci sklepów własnych do około 140. Mają być one zlokalizowane w miastach o liczbie mieszkańców powyżej 40 tys. Ponadto dystrybucja odzieży Mrówki odbywa się poprzez sieć 50 stoisk firmowych w miastach zamieszkałych przez 20-40 tys. mieszkańców. Przedstawiciele sieci planują rozwój sieci stoisk firmowych do 100.
Poszukujemy franczyzobiorców
Przedstawiciele sieci poszukują franczyzobiorców, którzy będą chcieli otwierać nowe sklepy pod szyldem „Mrówka”. Obecnie sieć chce przekazać część swoich własnych sklepów franczyzobiorcom.
Adresy sklepów własnych, które udziałowcy „Mrówki” chcą przekazać franczyzobiorcom:
- Bydgoszcz: Auchan - 72 m 2, ul. Gdańska – 199 m2
- Grudziądz: ul. Długa – 80 m2
- Włocławek: Galeria „Millenium” – 20 m2
- Katowice: ul. Staromiejska - 80 m2
- Kraków: „Kraków Plaza” – 41 m2
- Zabrze: „Platan” – 33 m2
- Sosnowiec: „Plejada” – 67 m2
Wymienione sklepy funkcjonują pod podanymi lokalizacjami od kilku lat i mają swoją stałą klientelę. Zainteresowane osoby mogą kupić dowolną ilość wymienionych sklepów.
Info: MrówkaPRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sieć sklepów z alkoholem w minionym roku otworzyła znacznie więcej placówek, niż planowała. Dlaczego?
Paweł Kamiński był pierwszym franczyzobiorcą Cofix. Dziś prowadzi już trzy kawiarnie marki i zdobył tytuł TOP Franczyzobiorcy na zeszłorocznych Targach Franczyza.
– Pamiętam, jak koleżanka namawiała mnie kiedyś na kupno działki i budowę domu. I przekonywała, że wcale nie trzeba mieć pieniędzy, bo można wziąć kredyt. To było olśnienie, uwierzyłam, że to możliwe – mówi Grażyna Wolszczak.
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Sfinks podsumowuje pierwszy kwartał, a Żabka namawia do nauki. Przegląd tygodnia 6-12 kwietnia.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
POPULARNE NA FORUM
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy
Znam osoby gdzie rocznie zarabiają 300 tys złotych prosze nie łżeć że hodowla się nie opłaca.