05.04.2005

Neonet wybiera się na giełdowy parkiet

Wrocławska spółka złożyła prospekt w KPWiG. Uprzedziła rywali, którzy o planowanym debiucie mówili dużo głośniej.

Rywalizacja sieci handlujących sprzętem RTV AGD w Polsce nabiera tempa. Do tej pory trzy sieci (Avans, RTV Mars AGD oraz RTV Euro AGD) deklarowały możliwość przyspieszenia rozwoju dzięki uzyskaniu kapitału na giełdzie. Wiele wskazuje jednak na to, że w drodze na parkiet ubiegnie je rozwijająca się od dwóch lat bez wielkiego rozgłosu sieć z Wrocławia.

Debiut Neonetu na giełdzie powinien nastąpić w tym roku. O tym, że spółka jest zdeterminowana, świadczy fakt, że w czwartek złożyła w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (KPWiG) prospekt emisyjny. - Potrzebujemy kapitału na rozwój sieci. Realizacja opracowanego przez nas dwuletniego programu inwestycyjnego będzie kosztować kilkadziesiąt milionów złotych - powiedział gazecie "Puls Biznesu" Marek Majewski, prezes Neonetu.

Część tych środków firma chce pozyskać z emisji akcji. W programie inwestycyjnym przewidziano m.in. wydatki na nowe sklepy, marketing, logistykę i informatykę. Prezes nie ujawnia szczegółów dotyczących upublicznienia, poza tym że debiut na giełdzie planowany jest jeszcze w tym roku. Ujawnia jednak część planów sieci na ten rok. - Chcemy w 2005 r. otworzyć około 50 sklepów własnych oraz powiększyć sieć sklepów franczyzowych - mówi prezes. Dzięki temu łączna liczba sklepów pod szyldem Neonetu powinna znacznie przekroczyć 400. Na koniec 2004 r. było ich 358, w tym 120 własnych. Koszt otwarcia własnej placówki to około 100 tys. zł.

Więcej: "Puls Biznesu", 5 kwietnia 2005

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0