13.04.2005

Biedronka atakuje

Do 1000 sklepów ma wzrosnąć w ciągu najbliższych 3 lat sieć sklepów Biedronka.

Jej właściciel, Jeronimo Martins Dystrybucja (JMD), chce na rozwój przeznaczać 60-80 mln euro rocznie.

Jeronimo Martins Dystrybucja należy do portugalskiego koncernu Jeronimo Martins, który jest notowany na tamtejszej giełdzie papierów wartościowych. Firma weszła do Polski kupując sieć Biedronek od Mariusza Świtalskiego, dziś głównego akcjonariusza sieci handlowej Żabka. JMD ma 725 Biedronek w całej Polsce. Ale do 2007 r. ich liczba ma wzrosnąć do 1000. Firma przewiduje, że w budowę centrów dystrybucyjnych i nowych sklepów oraz modernizację starych inwestować będzie 60-80 mln euro rocznie. Teraz JMD szuka pieniędzy na dalszy rozwój.
- Giełda z pewnością jest jedną z możliwości, spośród innych rozważanych przez nas - mówi Pedro Silva, dyrektor generalny JMD.

Więcej: "Parkiet", 12 kwietnia, 2005 r.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

4