Nowe zasady rozwoju franczyzy w Chinach

Poniedziałek
18.04.2005
Ministerstwo Gospodarki w Chinach wydało 31 grudnia 2004 r., znowelizowaną wersję Postanowień Administracyjnych dla działań franczyzowych, która zastąpiła starą, wydaną w roku 1997.
 

Bieżąca wersja, która weszła w życie 1 lutego 2005 r., ma na celu: zestandardyzowanie zasad rozwoju franczyzy, chronić prawa i interesy franczyzobiorcy i franczyzodawcy oraz promować prawidłowy rozwój franchisingu.

Uregulowana struktura

Nowe Postanowienia Administracyjne dotyczą wszelkich działań franczyzowych w Chinach i zawierają specjalny dział z informacjami przeznaczonymi dla zagranicznych inwestorów.

Działania franczyzowe są definiowane jako transakcje, podczas których franczyzodawca zezwala franczyzobiorcy na używanie jego marki, nazwy firmowej, know-how. Poza tym dawca licencji organizuje biorcy szkolenia oraz przekazuje mu model biznesowy.

Postanowienia Administrycyjne przedstawiają także warunki umowy franczyzowej, ponadto zawierają zastrzeżenia, które zobowiązują franczyzodawcę do ujawnienia franczyzobiorcy wszelkich informacji dotyczących sieci, na minimum 20 dni przed planowaną datą podpisania umowy.

Postanowienia Administracyjne przedstawiają dwa rodzaje działań franczyzowych:

      1. Franczyza bezpośrednia – franczyzodawca przekazuje franczyzobiorcy prawa, które pozwalają mu otworzyć własny biznes zgodnie z wynegocjowanymi warunkami zapisanymi w umowie franczyzowej.
      2. Sub-franczyza – franczyzodawca przekazuje franczyzobiorcy prawa, które obowiązują tylko na poszczególnym rejonie, gdzie może posiadać swoją sub-franczyzę lub otworzyć własny biznes.

Nowe Postanowienia Administarcyjne wyznaczają reguły określające m.in. minimalny okres przez który sieć franczyzowa musi działać (3 lata). W starych postanowieniach termin nie był sprecyzowany.

Implikacja podatkowa

W chwili obecnej, nie ma żadnych specjalnych reguł podatkowych dotyczących działań franczyzowych w Chinach. Opłaty licencyjne będą opodatkowane biznesowym podatkiem o standardowej 5 proc. stopie podatkowej.

Poza tym, franczyzodawcy też będą opodatkowani zbiorowym podatkiem dochodowym wedle odpowiednich stóp podatkowych, podczas gdy zagraniczni franczyzodawcy podlegają 10 proc. podatkowi według chińskiego prawa podatkowego.


POPULARNE NA FORUM

Ruszają regionalne targi franczyzy

Assignment Writing Service the writer affiliated with the writing companies are highly qualified as the criteria of being a professional writer is Master’s degree at least...

8 wypowiedzi
ostatnia 26.05.2018
Promocja firmy w katalogach internetowych

Jak maiłabym wybrać firmę, która ma moją firmę rozreklamować w katalogach, czy poprowadzić kampanię AdWords to zdecydowałabym się na popularnego i skutecznego...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.05.2018
Jaka reklama się opłaca?

Może warto pomyśleć o filmie promocyjnym czy produktowym? Produkcja tego rodzaju filmów może się zająć http://www.imperiafilm.com/ z Krakowa. Dla nas zrobili...

202 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Jak zareklamować mały sklep przez Internet?

Ja wynajęłam firmę https://www.grupafaro.pl/ do prowadzenia dla mnie reklam adwords w google i są skuteczni, przybywa mi wejść i klientów. Także mogę polecić, widać...

64 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Majątek pod ochroną

Apk ideas makes no representations, warranties, or assurances as to the accuracy Read More

1 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Jaka reklama się opłaca?

A może tak reklama tv?

202 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Szukam szkoleń dla bezrobotnego

Szkolenia zawodowe z zakresu spawania stali czy zgrzewania termoplastycznych tworzyw sztucznych możecie zrobić w ośrodku szkolenia zawodowego MAR-PLAST ...

30 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Skuteczna i tania reklama małej firmy

Reklama na samochodzie czyli oklejanie folią to tez dobra opcja. W Łodzi okleicie m.in. w http://verde-druk.pl/ Nam oni oklejali, u nich tez zamawialiśmy ulotki i...

400 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018