Załóż biznes wiosną

Ile razy zastanawiałeś się, czy warto założyć firmę? Prezentujemy argumenty, że warto. Opisujemy, jak można się wzbogacić prowadząc firmę własną albo franczyzową. W dziale "Dobre rady" opisujemy korzyści wynikające z umieszczenia dwóch uzupełniających się biznesów w jednym lokalu. Dokonujemy przeglądu rynku stacji paliw oraz przedstawiamy 150 innych pomysłów na biznes. Do numeru dodaliśmy bilet, który uprawnia do gratisowego wejścia na czerwcowy Salon Franchisingu.
 

Fachowo i ciekawie o franczyzie, partnerstwie i własnej firmie

Poznaj pomysły na własny biznes! Magazyn Franchising Info zawiera aktualne informacje o sieciach franczyzowych i partnerskich działających w Polsce. Przedstawia najnowsze wydarzenia i trendy na rynku, opisuje sukcesy i porażki, doradza biorcom i dawcom licencji oraz omawia zmiany w polskim prawie i podatkach.

W związku z dużą sprzedażą poprzedniego numeru nakład został zwiększony do 5800 egz. oraz zawartość została zwiększona do 68 stron.

W trzynastym numerze

Temat numeru

Załóż firmę na wiosnę
Wiosna zachęca do zmiany. Może to najlepszy czas do założenia firmy. Lepiej założyć własną czy na zasadzie franchisingu? Odpowiedź znajdziesz w artykule.
 

Nowe otwarcie

Podniebny Barek
LOT Catering szuka franczyzobiorców, którzy poprowadzą pierwsze franczyzowe Podniebne Barki. Potencjalnych inwestorów firma zachęca promocją w opłatach wstępnych.

Licencja na doradzanie

W Polsce wreszcie zaczął się rozwijać prestiżowy segment tzw. franchisingu białych kołnierzyków. Po licencjach sprzedawanych przez banki i instytucje finansowe przyszła kolej na firmy konsultingowe.

Pluszakowy zwierzyniec
Kukartka, sieć sklepów z upominkami, zaczyna rozwijać system franczyzowy.

Biznes się pieni
- Mydło mydli się i zużywa. A my robimy biznes — mówią Waleria Hexel i Jelena Ejduka, założycielki firmy Pracownia Mydło Sapo. We wrześniu ub. roku przywiozły z Łotwy do Polski bagażnik glicerynowego mydła. Wynajęły cztery metry kwadratowe w mało znanym centrum handlowym. Mydło sprzedało się tam bardzo dobrze. Obecnie budują sieć franczyzowych stoisk z mydłami.

Zarobić na rodzicach
Na rynek polski wchodzi izraelski Ewas – nowa sieć szkół językowych dla dzieci w wieku od 3 do 11 lat. Helen Doron po latach doczekała się konkurencji.

Info-shorty

Wolnoć Tomku w swojej pizzerii
Pizzeria Da Grasso zezwala swoim franczyzobiorcom na wprowadzanie innowacji w swoich punktach. Więcej wolności dla franczyzobiorcy to jednocześnie mniejsza pomoc ze strony franczyzodawcy. Coś za coś.

Galeria kobiecej niezależności
Żona ciągle ci powtarza, że chciałaby być niezależna i samodzielna? Podaruj jej franczyzę.

Rodzina Komandora
Komandor zamierza zwiększyć ilość swoich punktów. Obecnie działa ich ponad 400. — Szacujemy, że w Polsce z powodzeniem może działać około 600 naszych stoisk — twierdzi Piotr Szwarc, dyrektor sieci Komandor.

Ryzykowne testy Mrówki
Franczyzodawca sieci Mrówka, sprzedającej odzież dla młodzieży chciał wszechstronnie przetestować swój koncept. Otwierał sklepy w różnych lokalizacjach, sprawdzając ich rentowność. Te testy odbiły się negatywnie na wynikach firmy.

Biznes dobrze wymyślony
Punkty kasowe PAF są szansą na zabranie klientów Poczcie Polskiej. A to jest już biznes.

Darmowy bilet na Salon Franchisingu
W dniach 16-18 czerwca odbędzie się Ogólnopolski Salon Franchisingu i targi Inicjatywa 2005. Pod jednym dachem zgromadzą się franczyzodawcy najbardziej liczących się sieci franczyzowych.

Przegląd rynku

Bak pełen kasy
Stacje benzynowe przekształciły się ostatnio w handlowe minigalerie. W artykule opisane są zasady współpracy: z Lotosem, Orlenem, BP, Statoilem.
 

Jest sprawa

Moje biuro moja twierdza
- Franczyzodawca spowodował, że prowadziłem biuro matrymonialne niezgodnie z prawem - twierdzi Paweł Niemiec, były franczyzobiorca sieci Razem.

Rozstanie w biurze matrymonialnym
- Mąż okazał się trudniejszym franczyzobiorcą od żony - mówi Dorota Witek, koordynator ds. rozwoju sieci Razem.

Moja firma

Lokalizacja dzięki znajomościom
- Zadawali mnóstwo pytań. Dopytywali się o każdy szczegół w umowie. Musieliśmy poświęcić im dwa razy więcej czasu niż innym franczyzobiorcom. Może dlatego, że jest ich dwoje — mówi Piotr Wieczorek, przedstawiciel sieci Pizza Dominium.

Pierwsi będą pierwszymi
- Zainwestowałem w MBE bo jestem przekonany, że usługi dla biznesu to przyszłość. Chciałem też być jednym z pierwszych w sieci. Byłem pierwszy — mówi Jacek Dzudzewicz, pierwszy franczyzobiorca MBE.

Dobre rady

Dwie licencje, większy zysk
Sieci franczyzowe często łączą swoje siły w jednym lokalu. Dwie marki działające obok siebie odnoszą obustronne korzyści.

Wchodzić czy nie?
Wybór sieci franczyzowej determinuje nasze losy na najbliższych kilka lat. Franczyzobiorca powinien więc wykazać się wielką ostrożnością przy jej wyborze. Przedstawiamy sytuacje, które powinny zwiększyć czujność inwestora (czerwone światło), oraz te które powinny go uspokoić (zielone światło).

Katalog franczyz i systemów partnerskich

Wybierz coś dla siebie
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków. Prezentujemy ponad 150 pomysłów na biznes.

Ponadto

Informacje o sieciach
Atlantic, Domet, eLDe, McDonald’s, Piekarnia Pod Telegrafem, Tea Club, FOTOSTOP, BPH, Ulla Popken, Modry Słoń, Szkoły Yamaha.

Magazyn Franchising Info możesz zamówić przez internet w księgarni (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Aktualne wydanie magazynu jest także dostępne w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748