31.05.2005

Szyld i ulotka, czyli twarz twojej firmy

To pierwsze i najprostsze narzędzia marketingowe początkującego przedsiębiorcy. Jak się nimi posługiwać?

O tym jak ważna jest oprawa graficzna w biznesie, świadczy historia Katarzyny Sterczewskiej ze Zgierza, założycielki firmy Pucybut.
- Zaczęło się od projektu graficznego fotela pucybuta. Dopiero do niego dopisałam całą otoczkę biznesową - mówi właścicielka firmy zarządzającej dziś ośmioma punktami czyszczenia butów i galanterii skórzanej w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku i Łodzi.

Czasem kompromis

Graficy i specjaliści od reklamy podkreślają, że dobry szyld i firmowa ulotka muszą stanowić część tzw. identyfikacji wizualnej firmy. W uproszczeniu oznacza to, że logo, nazwę firmy oraz jej czcionkę i barwy z łatwością można umieścić nie tylko na szyldzie czy ulotce, ale również na opakowaniach, wizytówkach, fakturach i gadżetach lub ubraniach firmowych.

Trzeba to wziąć pod uwagę, zlecając projekt grafikowi. Np. logo firmy a-Petit identycznie wygląda na szyldach, ulotkach i papierze, w który bar zawija swoje kanapki.
- To ważne, bo ludzie po zjedzeniu kanapki czasem rzucają papier prosto na chodnik. A nawet to jest jakąś formą reklamy dla naszej firmy - powiedział "Mojemu Biznesowi" Dariusz Grabowski, prezes firmy a-Petit.

Więcej: Vadim Makarenko, "Mój Biznes" dodatek do GW, 31 maja, 2005 r.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0