15.06.2005

Rośnie optymizm wśród konsumentów

Indeks Optymizmu Konsumentów w maju wzrósł o 1,6 pkt, z 94,2 pkt do 95,8 pkt - podał IQS and QUANT Group.

Wartość indeksu wzrosła w większości grup demograficznych - trendowi temu oparli się mieszkańcy małych i średnich miast oraz osoby z niskimi dochodami (spadek o 3,8 pkt), badani z wykształceniem zasadniczym (spadek o 3,0 pkt) oraz wyższym (spadek o 1,9), a także Polacy w wieku powyżej 45 lat (spadek o 1,3)" - napisał Instytut.

Największy wzrost optymizmu wystąpił wśród mieszkańców wsi (5,8), osób z wykształceniem średnim, wysokimi dochodami (4,2) oraz Polaków w wieku 30-45 lat (4,0).

W poprawę stanu polskiej gospodarki w ciągu najbliższego roku wierzy 21 proc. Polaków (wzrost o 1 pkt procentowy), pogorszenia obawia się 25 proc. Polaków (bez zmian). 22 proc. badanych stwierdziło, że sytuacja ich gospodarstwa domowego w ostatnim roku pogorszyła się (miesiąc wcześniej twierdziło tak 20 proc.), dla 65 proc. sytuacja jest taka sama, a 12 proc. zauważyło poprawę (w kwietniu - 69 proc. i 10 proc.).

Więcej: Money.pl

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0