20.06.2005

Delikatesy Centrum idą na zachód

Wywodząca się z Krosna sieć sklepów szykuje się do ekspansji. Kapitału na rozwój może poszukać na giełdzie.

Franczyzowe sieci handlowe coraz silniej rywalizują o przyłączenie niezrzeszonych jeszcze sklepów tradycyjnych. Interesująco zapowiada się rywalizacja sieci grupujących samoobsługowe sklepy o średniej powierzchni 100-300 m2.

Budowa przyczółków

Delikatesy Centrum działają w Podkarpackiem i Małopolskim (173 sklepy). Przygotowują się do ekspansji na zachód.
- Wkrótce uruchomimy pierwszy sklep na Śląsku. W tym roku rozpoczniemy budowę nowego centrum logistycznego w zachodniej Małopolsce za kilka milionów złotych. Pozwoli to skrócić czas dostaw - powiedział gazecie "Puls Biznesu" Waldemar Jezierski, dyrektor marketingu FH Carment, która rozwija sieć DC.

Carment prowadzi działalność hurtową i zaopatruje sklepy sieci. W tym roku ma ona powiększyć się o 35 placówek. Pozwoli to zwiększyć obroty o około 150 mln zł - do 750 mln.

Konkurencja nie śpi

- Od kilku miesięcy rozwijamy sieć w Kujawsko-Pomorskim, Opolskiem i Wielkopolskiem. Jej zasięg obejmuje już 10 województw - informuje Dariusz Bożek, prezes budowanej przez giełdowe Eldorado franczyzowej sieci Groszek.

Jej plan na 2005 r. przewiduje włączenie do sieci 80 sklepów.

Więcej: Wiktor Szczepaniak, "Puls Biznesu", 20 czerwca, 2005 r.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0