11.04.2001

Tesco rozwija sieć sklepów za granicą

Tesco chce do 2002 roku zwiększyć liczbę hipermarketów poza Wielką Brytanią z 68 do 130

Puls Biznesu zamieścił notatkę o ostatnich wynikach finansowych sieci Tesco. Największa brytyjska sieć handlowa Tesco zanotowała w ubiegłym roku 1,07 mld GBP (6,2 mld zł) zysku brutto, przy sprzedaży wysokości 22,8 mld GBP (132 mld zł). Przychody ze sprzedaży za granicą wzrosły o 43 proc. i wyniosły 2,9 mld GBP (16,8 mld zł). Brytyjczycy pozostają europejskim numerem jeden w handlu żywnością w Internecie. Spółka Tesco.com, która przyniosła w roku fiskalnym zakończonym 24 lutego 9 mln GBP (52,1 mln zł) straty, zanotowała sprzedaż na poziomie 237 mln GBP (1,4 mld zł). Tesco chce do 2002 roku zwiększyć liczbę hipermarketów poza Wielką Brytanią, skupiając się na krajach Azji i Europy Środkowej i Wschodniej. Brytyjska sieć planuje, by do 2003 roku 30 proc. sprzedaży było generowane za granicą.

Więcej: Puls Biznesu, 11 kwietnia 2001, s. 12

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0