Wystawa pomysłów na biznes

Wtorek
21.06.2005
W dniach 16-18 czerwca 2005 roku w PKiN odbył się III Ogólnopolski Salon Franchisingu. Głównym celem organizacji Salonu była promocja franchisingu jako metody na prowadzenie własnego biznesu, a także skontaktowanie firm oferujących licencję z potencjalnymi franczyzobiorcami.
 
Sklep Stenders w galerii handlowej

Według przybliżonych wyliczeń (nie było biletów) organizatorów i wystawców przez trzy dni targi odwiedziło 1500 osób. Polacy coraz bardziej zainteresowani są franchisingiem. W kraju działa już ponad 210 sieci franczyzowych, a wśród polskich przedsiębiorców ponad 13,5 tysiąca to franczyzobiorcy.

Było z czego wybierać

Zainteresowaniem odwiedzających najbardziej cieszyły się te sieci, w których inwestycja nie jest wysoka. Przy stoisku BPH, Polskiej Agencji Finansowej, DGE Bruxelles, oraz Pracowni Mydła Sapo, często stała kolejka zaciekawionych.
Odwiedzających nasze stoisko było tak wielu, że niejednokrotnie prowadziliśmy rozmowy z kilkoma osobami jednocześnie, a kolejna grupa osób już czekała na swoją kolej — powiedział Krzysztof Sadowski, członek zarządu Polskiej Agencji Finansowej. — Jedna osoba już na Salonie zdecydowała się przystąpić do naszej sieci. Za kilka dni podpisujemy umowę — dodał.

logo Stenders
Stoisko banku BPH cieszyło się dużym zainteresowaniem

Ponad stu odwiedzających zostawiło nam swoje namiary z prośbą o kontakt. Szacujemy, że dzięki udziałowi w targach możemy otworzyć około 10 nowych placówek — stwierdza Agnieszka Własynowicz, przedstawiciel BPH.

Sieciom, które wymagają zainwestowania kilkuset tysięcy złotych trudniej było znaleźć zainteresowanych.
Na początku rozmowy z potencjalnym franczyzobiorcą od razu zaznaczam, że musi dysponować kwotą pół miliona złotych. To studzi zapał — mówi Piotr Szmidt, managing director Villeroy&Boch.

Sieci, których stoiska wizualizacją przypominały swoje punkty firmowe m.in. Albert, Carre Blanc, Pracownia Mydła Sapo, PAF, Kukartka, cieszyły się większym zainteresowaniem niż pozostałe.
- Mnóstwo maskotek, a także kubków i kartek z śmiesznymi nadrukami przyciągało wzrok odwiedzających. W ten sposób dowiadywali się czym zajmuje się nasza sieć i podejmowali rozmowę — powiedział Dariusz Majewski, prezes zarządu sieci Kukartka.

logo Stenders
Stoisko Kukartki przyciągało wzrok odwiedzających

Franchising w teorii i praktyce

Podczas targów odbyło się seminarium dla franczyzobiorców „Franczyza sposobem na sukces”. Przygotowany cykl prelekcji omawiał rynek franczyzowy oraz typowe dla niego problemy.
Prelegentami byli:

  • Andrzej Krawczyk, dyrektor działu franchisingu PROFIT system: Jak ocenić opłacalność franczyzy?
  • Katarzyna Gniazdek, prezes DGE Bruxelles: Dotacje unijne dla franczyzobiorców
  • Kazimiera Krawczyk, prezes Agencji Rozwoju Franczyzy: Zalety franchisingu dla franczyzobiorców
  • Arkadiusz Słodkowski, dyrektor PROFIT system: Jak wybrać franczyzodawcę?
  • Bernadetta Fuchs, dr hab. z Uniwersytetu Śląskiego: Prawa i obowiązki stron umowy franczyzowej
  • Michał Wiśniewski, dyrektor operacyjny PROFIT system: Rozwój franchisingu w Polsce

Intax Microcash banner
Przedstawiciele mPunktu rozmawiają z potencjalnymi franczyzobiorcami

Wystawcy na Salonie

Podczas III Ogólnopolskiego Salonu Franchisingu wystawiały się następujące systemy franczyzowe i partnerskie:

  • Albert – sklepy spożywcze
  • Ambra – sklepy z obuwiem
  • BPH – placówki bankowe
  • Carre Blanc – sklepy z pościelą i ręcznikami
  • Derri – sklepy z odzieżą skórzaną
  • DGE Bruxelles – doradztwo w pozyskiwaniu funduszy
  • Dominet Bank – placówki bankowe
  • Eurocash – sklepy spożywcze
  • FastTrackKids – system edukacyjny dla dzieci
  • Galeria Prezentów - sklepy z artykułami piśmiennymi i upominkami
  • Godan – sklepy z akcesoriami na przyjęcia
  • Injoy – fitness kluby
  • Kukartka – sklepy z asortymentem upominkowym
  • Le Jardin de Fleurs - kwiaciarnie
  • MBE - punkty usługowe
  • MK Computers – serwis komputerowy
  • Mondo Italia Gallery – sklepy z włoską odzieżą
  • mPunkt – salony z usługami Plus GSM i telefonami
  • Polska Agencja Finansowa – punkty finansowe
  • Pracownia Mydła Sapo – stoiska z mydłem i kosmetykami
  • Razem – biura matrymonialne
  • RFC – The Retail Franchise Company
  • Szame – sklepy z bielizną
  • Southern Fried Chicken – restauracje fast food
  • W biegu cafe – mobilne kawiarnie
  • Villeroy&Boch – sklepy z porcelaną

Organizatorami III Ogólnopolskiego Salonu Franchisingu byli: PROFIT system, firma konsultingowa specjalizująca się w doradztwie franczyzowym oraz MTPolska, spółka organizująca profesjonalne imprezy wystawiennicze. Salon odbył się pod patronatem Polskiej Organizacji Franczyzodawców.


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

POPULARNE NA FORUM

Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Na pewno warto wyposażać się w różnego rodzaju narzędzia, które pomogą usprawnić naszą pracę :) Ja na przykład korzystam z ticketing system od...

95 wypowiedzi
ostatnia 20.06.2018
Sklep muzyczny

Cześć, znalazłem fajny sklep muzyczny Tryton Music , można w nim przez internet zamawiać potrzebne nam rzeczy różne sprzęty oraz inne. Szeroki asortyment sklepu można...

1 wypowiedzi
ostatnia 20.06.2018
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Musisz pamiętać o wielu rzeczach. Wszystko zależy od profilu Twojej działalności. Jeśli chcesz działać w branży IT to kup sprzęt, jeśli e-commerce to zainwestuj w...

95 wypowiedzi
ostatnia 20.06.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Cool stuff you have and you keep overhaul every one of us Beets

58 wypowiedzi
ostatnia 20.06.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Cool stuff you have and you keep overhaul every one of us Beets

58 wypowiedzi
ostatnia 20.06.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Congrats on having such well managed site! It has good looks and contains informative content as well.We are an online platform where students check & write reviews for...

58 wypowiedzi
ostatnia 20.06.2018
Damskie torebki

Ja torebki kupuję w sieciówkach. Nie widzę nic ciekawego w tym, żeby mieć bardzo drogie. Oczywiście jest to świetna sprawa, mam dwie droższe, ale raczej staram się, by...

19 wypowiedzi
ostatnia 18.06.2018
Skuteczna i tania reklama małej firmy

Można postawić na reklamę świetlną czy litery przestrzenne. Nam litery podświetlane wykonała firma https://reklama-bielsko.com/ Mamy też od nich reklamę na...

402 wypowiedzi
ostatnia 18.06.2018