Nie boimy się Chin, ale jesteśmy czujni

Wtorek
28.06.2005
- mówi Piotr Pęszyński kierownik ds. rozwoju sieci sprzedaży marki DERRI.
 

Chińczycy podbili już Amerykę, teraz podbijają Europę - Czy import taniej odzieży i obuwia z Chin może zagrozić polskiemu rynkowi?
Z pewnością tak. Produkcja w krajach południowo-wschodniej Azji jest dla odbiorców w Polsce i innych krajach europejskich relatywnie tania. Wysokie koszty pracy na rynku krajowym powodują, że coraz więcej firm zleca produkcję w Chinach lub w Wietnamie, a wzornictwo zapewniają projektanci znający potrzeby lokalnych odbiorców. Szybkie tempo wzrostu gospodarki chińskiej w ostatnim czasie daje podstawy, by w najbliższych latach spodziewać się dużego postępu technologicznego i co za tym idzie poprawy jakości chińskich towarów.

Czy ta sytuacja może mieć wpływ na działalność DERRI - czy firmy z Państwa segmentu również czują się zagrożone?
Oferta DERRI – ekskluzywne kożuchy, skórzana odzież i futra – kierowana jest do najbardziej wymagających klientów. Obecnie azjatyckie garbarnie nie są w stanie wytworzyć produktu konkurencyjnego zarówno pod względem technologicznym jak i wzorniczym. Wynika to również z braku dobrego jakościowo surowca, który nadawałby się do produkcji odzieży w azjatyckich warunkach klimatycznych. Nie znaczy to jednak, że problem nas nie dotyczy – już teraz odczuwamy dużą konkurencję ze strony towarów pochodzenia chińskiego w segmencie galanterii skórzanej.

W jaki sposób producenci mogą bronić się przed zalewem tanich chińskich produktów? Jakie rozwiązania systemowe należałoby wprowadzić?
W moim przekonaniu nie udało się stworzyć skutecznej bariery przed tanim importem z krajów azjatyckich. Jego opłacalność jest na tyle duża, że importerom opłaca się podejmować ryzyko zaniżania i tak już niskich cen, aby zmniejszyć należności celne. Aby temu zapobiec polscy producenci odzieżowi powinni, bazując na wizerunku swoich marek, tworzyć nowe oryginalne, atrakcyjne dla swoich klientów kolekcje. Ich przewaga nad importem z Chin, polega na możliwości szybkiej reakcji na zmieniające się trendy. Dopóki jednak ogromne obciążenia fiskalne i wysokie koszty pracy będą stanowić większą część ceny produktu, trudno będzie im konkurować z tanim importem.


POPULARNE NA FORUM

Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022
Sklep Z odzieżą używaną

Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2021
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?

Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2021
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.

38 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021