Wtorek
05.07.2005
- mówi Krzysztof Gajewski z dyrekcji E.Leclerc.
 

Największa na świecie sieć detaliczna Wal-Mart zapowiada wejście do Polski - jak E.Leclerc zamierza zareagować?
Nie zlekceważymy pojawienia się nowego, silnego gracza na rynku, jednak nie spowoduje to rewolucji w naszej działalności. Celem sieci E.Leclerc, niezależnie od wejścia na rynek nowego konkurenta, pozostanie utrzymanie opinii najtańszej sieci hipermarketów. Tę ideę realizujemy od początku naszej działalności na rynku francuskim i z sukcesem przeszczepiliśmy ją na inne rynki europejskie, w tym polski. Myślę, że nasza sieć pozostanie atrakcyjna dla dotychczasowych klientów dzięki konsekwentnej polityce cenowej i asortymentowej. E.Leclerc pozostanie również ciekawą propozycją dla niezależnych kupców, stanowi bowiem unikatowy model biznesowy wśród sieci hipermarketów w Europie. Jesteśmy stowarzyszeniem niezależnych handlowców - właścicieli poszczególnych marketów w Polsce. Przyszłym partnerom oferujemy przyłączenie się na zasadach pełnego poszanowania ich prawa własności i niezależności działania. I to jest jedna z naszych odpowiedzi na wejście koncernu symbolizującego postępującą globalizację, a także - w wypadku wejścia poprzez przejęcia - koncentrację.
E.Leclerc upowszechnia swój model biznesowy również na poziomie europejskim. Zaprosiliśmy do wspólnej grupy zakupowej CONAD z Włoch, IFA z Hiszpanii i REWE z Niemiec. Cztery niezależne sieci partnerskie bez wchłaniania siebie nawzajem stworzą przeciwwagę dla zintegrowanych sieci, w tym także dla Wal-Marta.

Jak wpłynie na polski rynek pojawienie się światowego giganta sprzedaży detalicznej?
Jakiś wpływ na pewno będzie miało, ale rewolucji nie będzie. Wejście Wal-Marta zapowiadane jest od dawna, ale jak dotąd jeszcze go w Polsce nie ma. Nie do końca też wiadomo jeszcze, jaki segment rynku chce zaatakować amerykańska sieć, dlatego trudno na podstawie tych wstępnych informacji cokolwiek wyrokować. Na pewno wszyscy wiele się nauczymy, a z pewnością skorzystają na tym klienci.


POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022